جستجو

کامل ترین مقاله روش های اتصال گوشی به تلویزیون های قدیمی و جدید

حتما تا کنون دیده اید که بسیاری از افراد به راحتی صفحه گوشی خود را به تلوزیون منتقل میکنند و در صفحه ای بسیار بزرگتر از دیدن فیلم، بازی یا مرور شبکه های اجتماعی لذت میبرند.

البته قبل از هر چیز باید بگوییم که این ویژگی جزو امکانات جدید در تلویزیون ها و گوشی های هوشمند امروزی است اما حتی اگر تلفن یا تلوزیون شما این ویژگی را ندارد میتوانید به گونه ای دیگر این امکان را برای خود فراهم کنید.

ما در این مقاله سعی داریم تا تمامی روش های اتصال گوشی به تلویزیون ها را به شما بگوییم. البته گستردگی مدل های تلویزیون و اسمارت فون ها باعث پیچیدگی خاصی میشود که پیشنهاد میکنیم حتما در صورت تمایل به مشاوره با ما در سلام تک زنگ بزنید.

  • روش های اتصال گوشی های ویندوز فون به تلویزیون
  • روش های اتصال گوشی های آیفون و آی پد به تلویزیون
  • روش های اتصال گوشی های اندروید به تلویزیون
  • تمام روش های ممکن برای این کار (شامل تمام تلویزیون های قدیمی و هوشمند)

اتصال گوشی به تلویزیون

اتصال ویندوز فون به تلویزیون

همانطور که کاربران دستگاه هایی با سیستم عامل ویندوز فون میدانند از سیستم عامل نسخه ۸.۱ قابلیت Screen Projection به گوشی هایشان اضافه شده که میتوانند صفحه نمایش گوشی هوشمند شان را ‌روی لپتاپ یا PC منتقل کنند.

اما متاسفانه تا به امروز ویژگی مخصوصی مانند اسمارت ویو سامسونگ یا کست شیاومی برای این مدل سیستم عامل ها از طرف سازنده شان ارایه نشده است.

البته شرکت ماکروسافت در IFA دستگاهی را با قیمت ۷۹ یورو معرفی کرد با نام Screen Sharing for Lumia که میتواند عکس ها و فیلم هارا با کیفیت ۱۰۸۰p بر روی تلوزیون هایی که توانایی اتصال با کابل اچ دی ام آی (HDMI) را دارند نمایش دهد.

در نگاه اول شاید این گجت کاربردی نباشد به این دلیل که میتوان با روش های دیگر و با هزینه کمتر به نتیجه ای که میخواهیم برسیم اما باید این موضوع را در نظر گرفت که با این گجت حتی گوشی های سطح پایین و قیمت مناسب لومیا هم میتوانند با کیفیت بالا به تلوزیون متصل شوند.

ما به شما دوستان پیشنهاد میدهیم از روش های دیگری که در آخر همین مقاله برای شما آورده شده استفاده کنید تا به زودی این قابلیت برای گوشی شما فعال شود تا بتوانید بدون استفاده از برنامه خاصی و به راحتی به تلوزیون هوشمند خود متصل شوید.

اتصال آیفون به تلویزیون

دستگاه های آیفون به دلیل امنیت بالا و البته بسته بودن دسترسی ها و محدودیت سیستم عاملشان نمیتوانند به راحتی کار با دستگاه های اندروید به تلوزیون متصل شوند.

اما قطعا این کمپانی بزرگ به دنبال بهترین و با کیفیت ترین راه ها است. از این راه ها میتوان به کروم کست، AirPlay و آداپتورهای سیمی اشاره کرد.

در رابطه با کروم کست یا DLNA به این دلیل که میتواند هم گوشی اندروید و هم آیفون را ساپورت کند در بخش انتهایی مقاله آوردیم.

همچنین برنامه هایی در این زمینه وجود دارد مانند Fire TV و Roku که میتوانند بدون هزینه امکان اتصال آیفون و آیپد به تلویزیون را فراهم کنند اما نه با کیفیت بالا که البته در بخش انتهایی با معرفی بهترین برنامه ها به آن می پردازیم.

و اما دو بخش دیگر:

اتصال آیفون به تلوزیون با روش AirPlay

این روش یکی از بهترین روش ها برای اتصال آیفون به تلویزیون است که البته روش کار آن به این صورت است که دستگاه باید از طریق یک دستگاه جداگانه صفحه گوشی را به صفحه تلویزیون منتقل کند.

از بهترین گجت هایی که میتوان برای این کار اشاره کرد باید به اپل تی وی (Apple tv) اشاره کرد. البته باید این نکته را در نظر گرفت که قیمت یک اپل تی وی به تنهایی چیزی حدود ۱۵۰ دلار است.

اتصال گوشی به تلویزیون

اتصال آیفون به تلوزیون با روش آداپتور سیمی

از ساده ترین روش ها برای اتصال دستگاه های شرکت اپل به تلوزیون، به بکارگیری یک مبدل Digital AV Adapter و کابل HDMI است.

این روش ساده ترین و ابتدایی ترین روشی است که میتوان از آن استفاده کرد و پیچیدگی خاصی هم ندارد.
همچنین معمولا در کنار پرت اچ دی ام آی (HDMI) یا وی جی ای (VGA) که بسته به تلوزیون و کار شما انتخاب میشود یک پورت لایتینگ وجود دارد به این دلیل که پورت اصلی شما توسط این دستگاه اشغال میشود و برای شارژ کردن یا اتصال به کامپیوتر دچار مشکل میشوید.

این تبدیل قیمتی معادل ۵۰ دلار دارد ولی باید گفت به نسبت قدیم که کیفیت بالایی نداشتند امروزه میتوانند تصویر را با کیفیت قابل قبول تر به اتصال گوشی به تلویزیون روی صفحه تلویزیون بیاورند.

اتصال اندروید به تلویزیون

امروزه به دلیل استقبال زیادی که از این ویژگی وجود دارد شرکت های زیادی این قابلیت را به صورت یک ویژگی در محصولات خود  به صورت پیش فرض آورده اند.

البته این ویژگی ها برای گوشی های هوشمند جدید است اما بسیاری از گوشی های قدیمی تر هم میتوانند این ویژگی را با اپلیکیشن های مختلف اندرویدی Screen Mirroring برای خود فراهم کنند.

در گوشی های جدید معمولا مشکلی برای میرور کردن صفحه وجود ندارد و با کمی گشتن میتوان این گزینه را پیدا کرد.
مثلا در گوشی های سامسونگ گزینه اسمارت اسکرین است که در نوار ابزار وجود دارد…

تا اینجا اگر گوشی شما جزو گوشی های اندرویدی جدید باشد و بخواهید با تلوزیون هوشمندی که جزو مارک های مشهور و بزرگ است متصل شوید معمولا بسیار آسان و در دسترس است.

اما در ادامه میخواهیم روش هایی را به شما ارایه دهیم که متفاوت تر است. حالا یا نرم افزار گوشی شما هنوز این قابلیت را ندارد و یا تلویزیون شما نمیتواند گوشی تان را پیدا کند یا اصلا این قابلیت را ندارد.

اتصال گوشی به تلویزیون

روش های اتصال گوشی به تلویزیون های مختلف

بسیاری از تلوزیون ها از تکنولوژی های قدیمی تر استفاده میکنند که روش های مستقل برای اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی وجود دارد.

حتی اگر تلوزیون شما قدیمی نیست اما شرکت سازنده این تکنولوژی را در آن قرار نداده هم میتوانید با چند راه کار این قابلیت را در تلوزیون خود به وجود بیاورید.

اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی با کابل شارژر

در گوشی های اندروید با اتصال کابل شارژر خود به تلوزیون میتوانید به مانند یک فلش عمل کنید و از گوشی خود عکس و فیلم و موسیقی دلخواه خود را از تلویزیون پخش کنید

اما اگر میخواهید به عنوان یک mirror عمل کنید و هر آنچه که در صفحه گوشی مشاهده میکنید را روی صفحه تلوزیون ببینید میتوانید از کابل MHL و یا کابل SlimPort استفاده کنید که تفاوت این کابل ها در خروجی و کیفیت آن است.

اتصال گوشی به تلویزیون با کابل hdmi

این مدل اتصال شاید یکی از راحت ترین نوع اتصال برای همه گوشی هایی باشد که از این قابلیت میتوانند استفاده کنند.

تنها کافیست یک تبدیل خریداری کرده و با اتصال گوشی به تلوزیون به صورت میرور و با کیفیت بالا تصویر را به تلوزیون منتقل کنید.

اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی بدون کابل

در این مدل اتصال بسته به مدل گوشی و تلوزیون راه کار های زیادی وجود دارد.

بسیاری از افراد به دنبال اتصال گوشی به تلویزیون با بلوتوث یا حتی برنامه اتصال گوشی به تلویزیون با wifi direct هستیم که به جای آن کار برنامه هایی وجود دارد که میتواند این کار را برای ما ساده تر کند.

این برنامه هارا در آخر مقاله میتوانید مشاهده کنید.

اتصال با DLNA

اتصال شبکه دنیای دیجیتالی یا به صورت مخفف DLNA که توسط کمپانی سونی معرفی شده که به این صورت عمل میکند که یک دستگاه را به عنوان سرور و دستگاه دیگر را کلاینت در نظر میگیرد و هر آن چه روی دستگاه سرور پخش شود روی کلاینت ها نمایش داده میشود.

این ویژگی را تلویزیون شما نیز باید داشته باشد تا بتواند با این روش تصاویر را با کیفیت HD نمایش دهد. البته این محدودیت را در نظر بگیرید که فقط توانایی پخش منابعی که در دستگاهتان از قبل ضخیره شده را دارد و نمیتوانید برای مرور وب سایت و… از آن استفاده کنید. 

میراکست (Miracast)

به صورت خلاصه میتوان گفت میراکست یک کابل اچ دی ام آی بدون سیم است.

در اصل میراکست یک مبدل است که به تلفن ما متصل میشود تا به صورت پیوسته تصویر را بر روی صفحه نمایشگر نشان دهد.

این مبدل در دستگاه های قدیمی برای اتصال نیاز به منبع برق نیز دارد

البته یکی از مشکلات این مبدل این است که نمیتواند فایل های بزرگ را به صورت کامل و با کیفیت پخش کند.

اتصال گوشی به تلویزیون

کروم‌کست (ChromeCast)

این دانگل که جایگاه ویژه ای در دنیا پیدا کرده یکی از با کیفیت ترین روش ها برای اتصال گوشی به تلویزیون است.

در ابتدا بگوییم که تقریبا تمام گوشی های هوشمند میتوانند از این روش به تلویزیون متصل شوند اما باید بدانید که برای این کار نیاز است هم دستگاه هم موبایل به یک شبکه محلی متصل باشند.

این یعنی شما نیاز دارید که یک مودم در خانه داشته باشید.

در اصل کروم کست یک کامپیوتر کوچک است که از طریق روتر شما به اینترنت متصل میشود و شما باید در گوشی خود برنامه‌ی گوگل کست را نصب کرده و به شبکه‌ متصل شوید و در آن دانگل کروم‌ کست خود را پیدا کنید.

پورت اسلیم (SlimPort)

این تکنولوجی بیشتر در گوشی های ال جی وجود دارد. اگر گوشی شما این قابلیت را دارد میتواند با خرید یک مبدل اسلیم به راحتی به تلوزیون خود متصل شوید (البته این را در نظر بگیرید که این مبدل فقط با پورت HDMI نیست و موقع خرید میتوانید مدل های دیگر را نیز تهیه کنید.)

معرفی بهترین برنامه های اتصال موبایل به تلویزیون

در آخر میخواهیم برنامه هایی را به شما معرفی کنیم که با گوشی و سیستم عامل های متفاوت و با داشتن این برنامه ها میتوانید به تلوزیون های هوشمند خود متصل شوید.

اولین برنامه AirServer است که میتواند با کیفیت بسیار بالا در سیستم عامل های ویندوز فون و اندروید و آیفون کار کند.

البته باید این را بدانید که این برنامه و برنامه بعدی که به شما معرفی میکنیم تا ۷ روز فقط رایگان در دسترس شما هستند.

برنامه بعدی Reflector است که یکی از بهترین و کامل‌ترین‌ برنامه‌ها در زمینه‌ی Mirror کردن صفحه نمایش است.

برنامه X-Mirage است که برای میرور کردن استفاده میشود و یکی از بهترین برنامه ها در این زمینه است. این برنامه میتواند تصاویر با کیفیت ۱۰۸۰p را به صورت رمزگزاری شده برای دستگاهی که میخواهید در آن تصاویر نمایش داده شود بفرستد.

در آخر باید بگوییم برنامه های زیاد و متفاوتی وجود دارد که بسته به دستگاه شما باید به شما معرفی کنیم

به همین دلیل پیشنهاد میکنیم با ما در مرکز سلام تک تماس بگیرید تا در این زمینه اطلاعات کامل تری را در اختیارتان بگزاریم.

شماره تماس - سلام تک

15 دیدگاه دربارهٔ «کامل ترین مقاله روش های اتصال گوشی به تلویزیون های قدیمی و جدید»

  1. سلام تلویزیون من سامسونگ ۴۳ پلاسما با تکنولوژی قدیمی ، مال ۱۰ سال پیش با چه ابزاری موبیلم سامسونگ m22را به تلویزیون وصل کنم با احترام کیانی

  2. سلام وقت بخیر گوشیم شیامی نوت ۸ هست میخام با کابل وصل شم ب تلوزیون سانسونگ میاره حافظع رو ولی عکس فیلم هیچی نمیاره با گوشی سامسونگ ام تست کردم نشد تلوزیون السیدی هست و قدیمی هس نسبتا

  3. سلام قبلا گوشیم نوت ۹پروشیاومی هستش و تلویزیون هم ال جی هوشمند قبلا میشدبرنامه های گوشی رو تو tv lg ,ببینم ولی مدت زیادی که اصلا نمیشه

    1. امیرمحمد پاکدل

      تو گوشی ، بالا رو بکش پایین، smart view رو بزن بعد تلویزیون رو پیدا میکنه ، انتخابش کن گوشی میره رو تلویزیون

    1. گوشی بنده سامسونگ A02 است و تلویزیون هم سامسونگ ps43f4950 هست از طریق کابل شارژر وصل میکنم چیزی نشان نمیده . پیام میده اتصال USPبررسی شود

  4. عرض خسته نباشید دارم خدمت شما عزیزان.
    بنظرم هرچند توضیحات شما تیتروار بوده ولی از ارزش کار شما کم نکرده و کسی که کمی از اینترنت سر در بیاره میتونه با کدهایی که دادید مشکلشو بر طرف کنه و خوشبختانه شماره تماس هم که دارید.اگه الان ساعت ۲نصف شب نبود حتما با شما تماس میگرفتم.خیلی ممنون از راهنمائی تون منه کم سواد خیلی استفاده کردم.امیدوارم همیشه ما ایرانیها به دور از کلک و ریا به درد هم بخوریم.
    موفق باشید.
    مهدی دانشمند۶ خرداد۱۴۰۰

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اتصال گوشی به تلویزیون

آنچه می خوانیم...

برای دریافت مشاوره فرم زیر را پر کنید

پیمایش به بالا