جستجو

بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع چیست؟

اگر از کسانی هستید که به حوزه برنامه نویسی علاقه پیدا کرده اید و میخواهید راهی برای ورود به این حوزه پیدا کنید و به دنبال بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع هستید قبل از شروع بهتر است به یک نکته توجه کنید:

باید تمرکز خود را بر روی یادگیری اصول برنامه نویسی بگذارید و در مورد انتخاب زبان برنامه نویسی سخت گیری بیش از حد نکنید! با کمی تحقیق زبانی را انتخاب کرده و یادگیری را شروع کنید.

چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم ؟

برای این که وارد حوزه توسعه دهندگان شوید و کار خود را به عنوان برنامه نویس مبتدی آغاز کرده و ادامه دهید، برای این که با چه زبانی شروع کنید، وسواس زیادی به خرج ندهید. در این حوزه شروع کردن برنامه نویسی با هر زبانی و یادگیری اصول اولیه و نکات اساسی آن مهمترین مساله ایست که باید به آن توجه کرد.

زمانی که شما اصول برنامه نویسی را یاد بگیرید، به راحتی می توانید بین زبان های مختلف سوییچ کنید و با توجه به نیاز زبان های جدیدی را یاد بگیرید.

برای یادگیری اصول برنامه نویسی و همچنین یاد گرفتن زبان های متخلف برنامه نویسی؛ می توانید از منابع متعددی که در اینترنت وجود دارد استفاده کنید و یا در کلاس های مربوطه ثبت نام نمایید.

در دنیای مدرن امروز، با توجه به نیاز روز افزون به برنامه نویسان، جامعه توسعه دهندگان وب و برنامه نویسان در حال پیشرفت است و همچنین زبان های برنامه نویسی جدیدی در حال ظهور هستند و برنامه نویسان در حوزه های مختلف از آن ها استفاده می کنند.

در عین حال، محبوبترین زبان هایی که بین برنامه نویسان بعنوان بهترین گزینه برای شروع شناخته می‌شوند، به این شرح اند:

پایتون (Paython)

پایتون برای افرادی که می خواهند برنامه نویسی را شروع کنند، زبان راحت و بی دردسری است.

این زبان پر کاربرد در بسیاری از شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد و بازار کار بزرگی دارد و در عین حال جای رشد در این زبان برنامه نویسی زیاد است.

بازار این نوع زبان برنامه نویسی در استارتاپ ها بسیار داغ است و بسیاری از استارتاپ ها از این زبان به عنوان ربان برنامه نویسی backend خود استفاده می کنند.

جاوا (Java)

یکی دیگر از زبان ای برنامه نویسی که برای شروع یادگیری زبان برنامه نویسی توصیه می شود، جاوا است.

البته این نکته را باید به یاد داشت که این نوع زبان برنامه نویسی، افراد را به چالش می کشد و ممکن است فراگیر را کمی نسبت به یادگیری دلسرد نماید.

این زبان یکی از گسترده ترین زبان های برنامه نویسی در جهان است و بازار کار بزرگ و جای رشد خوبی دارد؛ اما به خاطر داشته باشید جاوا نسبت به پایتون زبان سخت تر و چالشی تری است.

سی شارپ

یکی دیگر از بهترین انتخاب ها برای شروع برنامه نویسی، یادگیری زبان برنامه نویسی سی شارپ است.

سی شارپ زبان همه فن حریفی است و در ساخت بسیاری از برنامه ها از آن استفاده می شود.

این زبان توسط شرکت مایکروسافت عرضه شد و برای ایجاد سیستم عامل ویندوز و ویندوز فون به کار گرفته شد. از سی شارپ در پروژه های بزرگ زیادی استفاده شده است و یکی از زبان های برنامه نویسی قوی در دنیا است.

جاوااسکریپت

ابتدا گفته شود که جاوااسکریپت ربطی به جاوا ندارد و زبان برنامه نویسی مستقل از جاوا است. این زبان نیز یکی از بهترین انتخاب ها برای شروع یادگیری کد نویسی است.

این زبان یکی از زبان های شی گراست که در صفحات وب کاربرد دارد و برای افزایش کیفیت طراحی صفحات، ساخت و استفاده از کوکی ها و … از آن استفاده می شود.

کدهای جاوااسکریپت به زبان C شبیه است و از این رو فرد را به گسترش کار و یادگیری دیگر زبان های برنامه نویسی تشویق می کند.

به نوعی می توان این زبان برنامه نویسی را به عنوان شاهراهی برای ورود به دیگر زبان های برنامه نویسی معرفی کرد.

بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع

PHP

می توان گفت این زبان برنامه نویسی یکی از پرطرفدارترین زبان های برنامه نویسی است و افراد بسیاری از PHP استفاده می کنند.

این زبان یکی از زبان ها مورد علاقه توسعه دهندگان وب است و کاربردهای فراوانی دارد از این رو می توان PHP را به عنوان (یکی از) بهترین زبان های برنامه نویسی برای شروع معرفی کرد.

سی پلاس پلاس (++C)

این زبان برنامه نویسی بزرگ را نیز می توان به عنوان بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع معرفی کرد. لازم به ذکر است میزان سختی این زبان نسبت به پایتون و جاوا بیشتر است اما همچنان برای شروع برنامه نویسی به علاقمندان این حوزه پیشنهاد می شود.

سی پلاس پلاس سطح میانی و شی گراست و بسیاری از نرم افزار های سیستمی توسط این زبان برنامه نویسی، نوشته شده و می شوند.

این زبان برنامه نویسی برای توسعه بازی های ویدئویی و موتورهای بازی سازی استفاده می شود و البته کاربرد های دیگری هم دارد.

لازم به ذکر است این زبان برنامه نویسی بازار کار نسبتا کمتری در کشور ما دارد و بهتر است بعد از مدتی روی یک زبان دیگر سوییچ کنید؛ با این حال برای شروع زبان خوبی است.

اگر در خصوص انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع ، نیاز به اطلاعات و راهنمایی هایی بیشتری دارید می توانید با کارشناسان ما در سلام تک تماس بگیرید و اطلاعات و راهنمایی های کامل تر را از آن ها بخواهید.

  • برای شروع برنامه نویسی باید چه کار کرد؟
  • برای برنامه نویسی چه سیستمی مناسب است؟
  • آسان ترین زبان برنامه نویسی برای مبتدیان چیست؟
  • برای ساخت بازی های دوبعدی ساده چه کار باید کرد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع

آنچه می خوانیم...

برای دریافت مشاوره فرم زیر را پر کنید

پیمایش به بالا