جستجو

چرا واتساپ وصل نمیشه و مشکل داره؟

واتساپ را میتوانیم به عنوان یکی از بهترین و کامل ترین برنامه ها برای برقراری ارتباط متنی، صوتی و تصویری بدانیم. اسم برنامه که توسط یک کمپانی با همین نام ساخه شده از کلمه What’s Up به معنی چه خبر الهام گرفته شده است.

در سال ۲۰۱۳ این برنامه دارای ۳۰۰ میلیون کاربر بوده که در سال ۲۰۱۴ توسط فیس بوک خریداری شد و در سال ۲۰۱۶ اعلام شد که تعداد کاربران این برنامه از مرز یک میلیارد رد شده است .

در حال حاضر واتساپ تعداد کاربران خود را بیش از دو میلیارد اعلام کرده و شاید همین موضوع باعث ایجاد سیاست های جدید این کمپانی شده است. و همین سیاست باعث به وجود آمدن سوالی برای برخی از کاربران شده که میپرسند چرا واتساپ وصل نمیشه و یا پیام ها در واتساپ ارسال نمیشه.

در ادامه به این موضوعات پرداخته خواهد شد:

چگونه واتساپ قدیمی نصب کنیم

دلایل ارسال نشدن پیام و عکس در واتساپ

علت نیامدن صدا و اعلان از برنامه واتساپ

چرا واتساپ وصل نمیشه

شاید به خاطر دارید که تا قبل از سال ۲۰۱۶ این برنامه بعد از یک سال با پرداخت حدودا یک دلار در دسترس بود اما در آن سال اعلام شد که دیگر برای همیشه رایگان است.

اما حالا و با شروع سال ۲۰۲۱ واتساپ سرویس ‌رسانی به میلیون‌ها گوشی هوشمند را متوقف می‌کند.

بنابه گزارش نشریه سان بریتانیا، بسته به‌روز رسانی جدید سبب خواهد شد که این پیام‌رسان دیگر روی نسخه‌های قدیمی اندروید و آی او اس کار نکند.

در واقع این اپلیکیشن از روز اول ژانویه سال ۲۰۲۱ دیگر روی تلفن‌های هوشمندی که سیستم عاملی کمتر از آی‌او‌اس ۹ (برای کاربران محصولات اپل) و اندروید ۴.۰.۳ (برای کاربران محصولات اندرویدی) دارند کار نخواهد کرد.

پس باید گفت که گوشی‌های آیفون ۴ به پایین توان اجرای برنامه واتس‌اپ را نخواهند داشت و کسانی که از آیفون ۴‌اس، آیفون ۵، آیفون ۵ اس، آیفون ۶ و آیفون ۶اس استفاده می کنند برای ادامه استفاده از واتس‌اپ باید سیستم عامل خود را به آی ‌او ‌اس ۹ یا بالاتر به روز کنند.

همچنین میتوان از سامسونگ گالکسی اس ۲ به عنوان یکی از گوشی هایی که نمیتواند این برنامه را دیگر اجرا کند یاد کنیم.

پس اگر نمیتوانید این پیام رسان را در گوشی خود نصب کنید باید به تنظیمات گوشی خود رفته و در انتهای آن گزینه درباره تلفن را پیدا کنید تا با بررسی نسخه اندروید گوشی خود متوجه شوید که آیا مشکل اینکه چرا واتساپ وصل نمیشه از گوشی شماست یا نه.

نصب واتساپ قدیمی در گوشی هوشمند

اگر گوشی شما جزو مدل هایی با اندروید قدیمی تر از نسخه ۴.۰.۳ است دیگر نمیتوانید با گوشی قدیمی خود به این برنامه دسترسی داشته باشید اما اگر اینگونه نیست و به هر دلیل دیگری میخواهید از نسخه های قدیمی این برنامه استفاده کنید با ما همراه باشید.

همانطور که میدانید در پلی استور فقط آخرین نسخه این برنامه موجود است و همینطور تا زمانی که برنامه نسخه جدید تر را دارید تلفن هوشمندتان نمیتواند نسخه قدیمی را جایگزین آن کند.

پس برای این کار مجبور به پاک کردن نسخه فعلی در گوشی خود هستیم. اما در ابتدا فراموش نکنید که از پیام های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید به این دلیل که با پاک کردن برنامه تمامی پیام ها و هر آنچه در واتساپ دارید پاک خواهد شد.

برای این کار کافیست در منو تنظیمات وارد گزینه گفتگوها (chats) شده و در آخر پشتیبانی گیری یا همان chat backup را لمس کنید و backup را بزنید.

بعد از این کار باید واتساپ را به صورت کامل از گوشی خود پاک کنید.

شما میتوانید با وارد شدن به منو تنظیمات و پیدا کردن گزینه برنامه ها، واتساپ را پیدا کرده و پاک کنید.

بعد از این کار ابتدا وارد مرورگر خود شوید و به وب سایت apkmirror.com بروید.

در قسمت بالای این وب سایت روی آیکن ذره بین کلیک کنید تا بتوانید برنامه را جستجو کنید.

کلمه whatsApp را در آن کادر نوشته و کلید جستجو را بزنید تا لیستی از نسخه های قدیمی این برنامه را پیدا کنید.

بعد از پیدا کردن نسخه مورد نظرتان در کنار آن یک فلش به معنای دانلود کردن وجود دارد که با لمس آن میتوانید نسخه انتخابی خود را دریافت و سپس نصب کنید تا مشکل اینکه چرا واتساپ وصل نمیشه برای شما حل شود.

چرا واتساپ وصل نمیشه

علت ارسال نشدن عکس در واتساپ

اگر عکس یا پیام های شما در برنامه ارسال نمیشود یا سوالتان این است که چرا واتساپ وصل نمیشه باید بگیم که اولین موضوعی که باید آن را بررسی کنید تاریخ و ساعت گوشی تان است.

واتساپ در صورتی که تاریخ و ساعت گوشی تان درست نباشد نمیتواند به درستی کار کند.

در مرحله بعد اطمینان پیدا کنید که گوشی شما به اینترنت متصل است و برای این کار کافیست مرورگر خود را باز کرده و یا با کلیک بر روی ” سلام تک ” این موضوع را بررسی کنید.

اگر فقط مشکل عدم باز کردن عکس را دارید، احتمالا گوشی شما دارای کارت حافظه خارجی است که باید حتما بررسی کنید تا در حالت “فقط خواندنی” یا همان “Read Only” قرار نداشته باشد.

اگر در این حالت نبود و همچنان مشکل پا بر جا بود احتمالا مجبور هستید اطلاعات کارت حافظه خود را پاک کنید.

شما میتوانید قبل از این کار برنامه را از گوشی خود پاک کرده و جدید ترین نسخه آن را از گوگل پلی دانلود کنید. لازم است یاداوری کنیم که با این کار تمامی پیام ها و… در گوشی شما پاک میشود و میبایست قبل از این کار نسخه پشتیبان تهیه کنید.

چرا واتساپ وصل نمیشه

چرا صدای پیام واتساپ نمیاد

این مشکل قبل از آنکه از سمت این برنامه باشد احتمالا به خاطر محدودیتی است که شما در گوشی خود خواسته یا نا خواسته ایجاد کردید.

اگر گوشی شما اندروید است میتوانید وارد تنظیمات گوشی خود شده و بسته به نسخه اندرویدی که از آن استفاده میکنید به دنبال اعلان ها یا همان notifications شوید و برنامه واتساپ را پیدا کرده و اگر خاموش بود روشن کنید.

شما میتوانید از منو تنظیمات و قسمت برنامه ها و با پیدا کردن WhatsApp قسمت اعلان های آن را نیز مشاهده کنید.

اگر در این قسمت مشکلی نبود ویا با روشن کردن آن همچنان این مشکل ادامه داشت باید مراحل زیر را سپری کنید.

  1. در گوشی خود به قسمت تنظیمات بروید و در قسمت برنامه ها واتساپ را پیدا کنید و با لمس آن به قسمت مصرف شبکه بروید
  2. اطمینان حاصل کنید که داده پس زمینه محدود نشده باشد.
  3. این دو مررحله را برای خدمات گوگل که در برنامه ها موجود است تکرار کنید.
اگر همچنان مشکل ادامه داشت:
  • برنامه Hangouts را باز کرده و از طریق آن از همه حساب های خود خارج شوید. سپس مجدد Hangouts را باز کنید و وارد حساب های خود شوید.
  • اجازه فعال شدن ذخیره باتری را ندهید، برای مثال سعی کنید هنگام کم شدن باتری گوشی را به شارژ بزنید.
  • از واتساپ وب در کامپیوتر خود خارج شوید، برنامه را در گوشی اجرا کرده و از منو وارد Whatsapp Web شوید و قطع ارتباط از تمامی رایانه ها را بزنید.
اگر همچنان مشکل وجود داشت  با توجه به نسخه اندروید باید اقدامات بیشتری انجام دهید.
  • برای اندروید ۴.۱ – ۴.۴
    • در تنظیمات و در قسمت مصرف شبکه اطمینان پیدا کنید که هماهنگ سازی خودکار انتخاب شده باشد.
    • به تنظیمات  رفته و در قسمت اتصالات ، وای فای و از منو آن قسمت پیشرفته را انتخاب کنید و بهینه سازی Wi-Fi را خاموش کنید.
  • برای اندروید ۶ به بالا
    • اول مطمئن شوید که “مزاحم نشوید” خاموش باشد و یا اینکه به اعلان هشدار واتساپ اجازه اولویت بدهید. برای این کار به تنظیمات رفته و در قسمت صدا مزاحم نشوید را پیدا کنید.
    • موضوع دیگری که میتواند باعث عدم دریافت اعلان شود عدم دادن اجازه به این برنامه است که میتوانید به قسمت تنظیمات گوشی بروید و از برنامه ها  WhatsApp را پیدا کنید و در قسمت اجازه ها فعال بودن آن را بررسی کنید.
نتیجه گیری:

در نهایت با همه این توضیحات باید به شما دوستان عزیز بگوییم که در صورت داشتن هرگونه مشکل میتوانید به راحتی با ما در مرکز سلام تک در ارتباط باشید.

اگر به دنبال استفاده از واتساپ با شماره مجازی هستید یا به دنبال این هستید که بدون خوردن تیک آبی پیام های واتساپ را بخوانید با ما تماس بگیرید.

شماره تماس - سلام تک

4 دیدگاه دربارهٔ «چرا واتساپ وصل نمیشه و مشکل داره؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چرا واتساپ وصل نمیشه

آنچه می خوانیم...

برای دریافت مشاوره فرم زیر را پر کنید

پیمایش به بالا