جستجو

معرفی بهترین تبلت برای طراحی گرافیکی – انواع تبلت برای نقاشی دیجیتال

امروزه بسیاری از هنرمندان سرتاسر جهان برای تصویرسازی، نقاشی دیجیتال و به طور کلی انجام کارهای گرافیکی ابزار دیجیتال را جایگرین ابزار سنتی کرده اند و یا کارهای خود را با کمک هر دو نوع ابزار سنتی و دیجیتال عرضه می کنند.
از این رو افراد بسیاری به دنبال بهترین تبلت برای طراحی گرافیکی هستند و تمایل دارند کار با ابزار دیجیتال را نیز تجربه کنند.

با توجه به این که تنوع تبلت ها و ابزار دیجیتال در بازار بسیار است بهتر است قبل از اقدام برای خرید در مورد این ابزار و وسایل اطلاعات لازم را به دست بیاورید و سپس با آگاهی کامل، نسبت به خرید تبلت برای طراحی دیجیتالی اقدام کنید.

بهترین تبلت برای طراحی گرافیکی

معرفی انواع تبلت برای نقاشی دیجیتال

۱. Ipad Pro

یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین نوع تبلت ها برای افرادی که نقاشی دیجیتال انجام می دهند، تبلت های شرکت آیفون است.
این تبلت های پرطرفدار در چند سایز و مقدار حافظه (از ۶۴ گیگ به بالا) ارائه می شوند و بهتر است در این مورد با متخصص این حوزه و یا فروشنده های معتبر مشورت نمایید.

یکی از مزیت های آیپد پرو این است که کاربر می تواند آن را با خود به راحتی حمل کند و نیاز به جا و مکان زیادی ندارد. برای کار با آیپد پرو مسلما باید قلم اپل را نیز جدا تهیه کنید.

از معروف ترین نرم افزارهایی که کاربران آیپد پرو از آن استفاده می کنند، Procreate است.

این برنامه منحصرا برای Ios طراحی شده و فقط کاربران این تبلت ها می توانند از آن استفاده کنند، باز هم یکی از قدرتمندترین و پرطرفدارترین برنامه ها برای نقاشی دیجیتال است.

۲. Wacom Intuos Pro

برند وکام یکی از معتبرترین و معروف ترین برندها در حوزه تبلت های گرافیکی است و می توان تبلت های آن را در لیست بهترین تبلت برای طراحی گرافیکی قرار داد.

بسیاری از افرادی که به تازگی پا به عرصه نقاشی دیجیتال گذاشته اند، از تبلت های این برند استفاده می کنند.

Wacom مدل Inuos pro در چند سایز عرضه می شوند و شما می توانید با توجه به نیاز خود سایز Small ، Medium یا Large  را انتخاب کنید. تبلت های این شرکت، کیفیت بالایی دارند و سالیان سال بدون نگرانی می توانید از آن ها استفاده کنید.
حساسیت قلم تبلت وکام اینتوس پرو کیفیت بالایی دارد و به راحتی می توانید کارهای گرافیکی خود را با این تبلت انجام دهید.

این تبلت ها به وسلیه بلوتوث یا کابل به سیستم خانگی یا لپتاپ (ویندوز و مک بوک) متصل می شوند و از طریق فتوشاپ، ایلاستریتور یا هر نرم افزار دیگری می توانید با تبلت و قلم مشغول به کار شوید.

۳. Huion h1060p

به تازگی تبلت های گرافیکی این برند نیز وارد بازار شده اند و بسیاری از تازه کارهای نقاشی دیجیتال این نوع تبلت را برای شروع انتخاب می کنند.

قیمت مناسب و کیفیت خوب این تبلت ها باعث شده بسیاری از کاربران برای خرید تبلت های گرافیکی این برند اقدام کنند. حساسیت قلم در تبلت های Huion خوب است و مشکلی برای کار با تبلت های این برند برای کاربر نیست.

Huion h1060p مدل مناسبی برای شروع کار طراحی دیجیتال است؛ این برند و مدل را می تواند در لیست بهترین تبلت برای طراحی گرافیکی قرار داد.

مانند تمامی برندها، تنوع مدل در برند Huion نیز وجود دارد و بهتر است قبل از خرید در مورد آن ها تحقیق کنید.

۴. Cintiq 13HD Pen Display

یکی دیگر از محصولات با کیفیت و پرطرفدار برند وکام تبلت های اسکرین دار این برند به نام سینتیک است.

این نوع تبلت های اسکرین دار نیز در چند سایز ارائه می شوند و کاربر با توجه به نیاز خود می تواند سایز مورد نظر را تهیه کنید.

برای کار با سینتیک نیز باید آن را به لپتاپ یا سیستم خانگی خود متصل کنید. این تبلت ها با سیستم های ویندوزی و مک سازگار است.

۵. Samsung Galaxy Tab S4

برای معرفی بهترین تبلت برای طراحی گرافیکی می توان  Samsung Galaxy Tab S4  را نیز در لیست قرار داد.

این تبلت نسبتا قیمت مناسبی دارد و بسیاری از هنرمندان حرفه ای نیز از این مدل تبلت سامسونگ برای نقاشی دیجیتال استفاده می کنند.

یکی از ویژگی های این تبلت این است که نیازی نیست هزینه جداگانه ای برای قلم بپردازید؛ تبلت قلم مخصوص به خود را دارد. حرکت قلم بر روی تبلت روان است و کاربر به راحتی می تواند در این تبلت به نقاشی دیجیتال بپردازد.

بهترین تبلت برای طراحی گرافیکی

۶. Surface Pro Tbalets

تبلت های سرفیس پرو که توسط مایکروسافت تولید و عرضه می شوند یکی دیگر از چندین مدل ابزار دیجیتالی هستند که در بازار وجود دارند.

برای انجام کارهای گرافیکی با تبلت های سرفیس پرو نیز مانند آیپد باید هزینه جداگانه ای برای قلم و دیگر لوازم مورد نیاز بپردازید.

تبلت های سرفیس پرو نسبت به دیگر مدل ها، طرفداران کمتری در حوزه نقاشی دیجیتال دارند؛ با این حال اگر قصد خرید این نوع تبلت ها را دارید، توصیه می کنیم قبل از خرید حتما با متخصص این حوزه یا فروشنده ها مشورت نمایید. 

اگر در مورد بهترین تبلت برای طراحی گرافیکی نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتری دارید می توانید با کارشناسان ما در سلام تک تماس بگیرید و اطلاعات و راهنمایی های بیشتر را از آن ها بخواهید.

شماره تماس - سلام تک

  • آیا برای کار با آیپد پرو در ایران مشکلی وجود ندارد؟
  • کدام تبلت گرافیکی قیمت و کیفیت مناسبی دارد؟
  • برای ادیت عکس کدام نوع تبلت معرفی می شود؟
  • کار با آیپد پرو ۱۱ ( با توجه به سایز کوچک آن) راحت است؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین تبلت برای طراحی گرافیکی

آنچه می خوانیم...

برای دریافت مشاوره فرم زیر را پر کنید

پیمایش به بالا