جستجو

بهترین کارت گرافیک برای بازی سال ۹۸ – ۲۰۱۹

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-4j4fss’ custom_class=” admin_preview_bg=”]

بهترین کارت گرافیک برای بازی

انتخاب کارت گرافیک کاملا بستگی به نوع استفاده کاربر از رایانه دارد. قیمت کارت گرافیک از چند صد تا چند میلیون تومان میتواند متغییر باشد، پس انتخاب یک کارت گرافیک مناسب با توجه به قیمت و کارایی آن، احتمالا کمی مشکل است، اما امری ضروری می باشد. اگر شما گیمر هستید، باید بدانید بخش بسیار مهم رایانه های مخصوص بازی قسمت پردازنده گرافیگی آن است. قبل از اینکه به بررسی بهترین کارت گرافیک برای بازی بپردازیم، برای انتخاب یک کارت گرافیک خوب بهتر است درباره اینکه کارت گرافیک چیست و چه کاری انجام میدهد بیشتر بدانید تا بتوانید با توجه به نیاز و محدودیت های خود بهترین انتخاب را داشته باشید.
پیشنهاد میکنیم بعد از خواندن این مقاله با مقالات دیگر ما در ارتباط با سیستم های پیشنهادی گیمینگ و همچنین سیستم های پیشنهادی کامپیوتر ۹۸ با ما همراه باشید.

کارت گرافیک یا پردازشگر گرافیکی (GPU)

(Graphical Processing Unit (GPU به معنی واحد پردازش گرافیکی است که کار آن رندر کردن تصاویر میباشد تا تصاویر را روی صفحه نمایش نشان دهد. پس هرچی سرعت پردازش فریم ها بیشتر باشد مسلما تصویر بهتر و روان تری را مشاهده می کنیم. اگر این سرعت کم باشد در بازی ها بسیار مشهود است.

وقتی سرعت FPS ها (تعداد فریم در هر ثانیه) پایین باشد تصویر با تاخییر اجرا میشوند که به اشتباه گیمرها با اصطلاح  lag از این تاخیر میگویند. (این پروسه علاوه بر کامپیوتر در موبایل و سایر گجت ها نیز صورت میگیرد)

معتبرترین و بزرگترین برندها در تولید کارت گرافیک AMD و nVIDIA میباشند، که کارت گرافیک Gforce و ATI محصولات همین شرکت ها هستند.

چگونه بهترین کارت گرافیک برای بازی انتخاب کنیم

گفتیم انتخاب کارت گرافیک بستگی به موارد زیادی دارد، یکی از این موارد کیفیت نمایشگر شما برای استفاده کارت گرافیک روی آن است.

اگر شما یک نمایشگر با قابلیت نشان دادن تصاویر ۴K دارید و میخواهید با این کیفیت خروجی بگیرید باید به سراغ آخرین سری کارت گرافیک یعنی سری ۲۰ GeForce یا Radeon VII بروید که قیمتی حدود ۲۹۰ دلار تا ۱۵۰۰ دلار دارند.

حال اگر شما نمایشگری دارید که قابلیت نمایش ۴k را ندارد و تا کیفیت Full HD را ساپورت میکند هزینه کردن برای مدل هایی که به آن اشاره کردیم کاملا بی فاییده است و هدر دادن پول است. برای این نوع نمایشگرها بهترین کارت گرافیک های موجود که میتوان معرفی کرد مدل هایی مثل RTX 2060

یا Nvidia’s Geforce GTX 1660 که درباره آنها توضیح میدهیم مناسب است. سری ۱۶ سری معماری تورینگ در GTX ارزان تر است و هنوز هم می تواند عملکرد خوبی را ارائه کند. حدود قیمت این نوع حدود ۱۳۰ دلار تا ۳۹۰ دلار است.

اگر قیمت بیشتر اهمیت دارد در این رنج کیفیت میتوانید به AMD’s Radeon RX 580 هم فکر کنید.

همچنین اگر میخواهید در کنار بازی از کارت گرافیک برای استخراج بیت کوین استفاده کنید باید مقالات دیگر مارا بخوانید.

مشخصات فنی بهترین کارت گرافیک برای بازی

با توجه به ارزش پولی کشور عزیزمان نسبت به ارز جهانی و نوسانات موجود و بدلیل همه گیر نشدن نمایشگرهای ۴k مدل های سری ۲۰ که توضیح میدهیم بعترین مدل های بازار است مقرون بصرفه نیست. پس بهتر است به ابتدا به سراغ مدل های خوب و بصرفه برویم و نهایتا بهترین کارت گرافیک های تولید شده را معرفی کنیم.

AMD Radeon RX Vega 56 8GB

بهترین کارت گرافیک برای بازی

این کارت گرافیک بهترین خروجی و عملکرد را در کیفیت full hd دارد. پس اگر دنبال بهترین و مقرون بصرفه ترین کارت گرافیکی که مخصوص بازی است میگردید به این محصول نگاهی بندازید.

Radeon Vega 56 جدیدترین بازیهای رایانه ای را با قابلیت های منحصربفرد واقعیت مجازی با تکنولوژی  Radeon FreeSync و با استفاده از تمامی پتانسیل نرم افزاری DirectX 12 برای پردازش و اجرای بدون ایراد بازیهای سری Vulkan را اجرا میکند.

کارت گرافیک RX Vega 56 در کیفیت ۱۴۴۰p کمی کاهش پیدا میکند اما با این حال با فریم‌ دهی فوق العاده در مقایسه با دیگر رقیبان خود بهترین عملکرد را ارائه می‌دهد.

قیمت این محصول حدودا ۶ میلیون تومان است.

GeForce GTX 1660 Ti 6GB

بهترین کارت گرافیک برای بازی

GeForce GTX 1660 Ti نیز با قیمت حدود ۶ میلیون تومان شاید بهترین و بصرفه ترین مدل این برند باشد.

وقتی کارت گرافیک های  nvidiaمجهز به تکنولوژی Turing شدند، قیمت بسیار زیادی داشتند. در همان موقع کارت گرافیک AMD Radeon RX 590 با قیمت مناسب تقریبا تمام بازار را به خود اختصاص داده بود. کمی بعد از این شکست، شرکت nvidia کارت گرافیک GeForce GTX 1660 Ti را رونمایی کرد تا کاربران برای انتخاب یک کارت گرافیک مقرون بصرفه باز هم به محصولات این شرکت رو بیاورند. این کارت گرافیک بهترین عملکرد را در کیفیت ۱۰۸۰p دارد. حتی عملکرد این کارت گرافیک در کیفیت ۱۴۴۰p نیز بسیار خوب است و نسبت به  GTX 1060 ارزش بیشتری خواهد داشت.

Nvidia GeForce RTX 2070

به سراغ غول های کارت گرافیک میرویم:

بهترین کارت گرافیک برای بازی

GPU Cores: 2,304 | Base Clock: 1,410MHz | Boost Clock: 1,620MHz | GFLOPS: 7,465 | Memory: 8GB GDDR6 | Memory Clock: 14 GT/s | Memory Bandwidth: 448GB/s

قیمت این کارت گرافیک حدود ۸ میلیون تومان است.اگر در بازار موجود نبود گزینه

اگر حتما میخواهید کارت گرافیک شما قابلیت ۴k داشته باشد این نوع انتخاب خوبی است.اما باز هم خیلی قیمت بالایی دارد. کارت گرافیک RTX 2070 تقریبا متناسب با GTX 1070 است. با این محصول نه تنها می‌توانید همه بازیها در کیفیت ۱۴۴۰p را تجربه کنید، بلکه سرعت عملکرد بسیار مناسبی را نیز دریافت خواهید کرد که  FPSرا در بازیهای سنگین مثل Shadow of the Tomb Raider به ۱۲۰ فریم بر ثانیه خواهد رساند.

Nvidia GeForce RTX 2080

دومین کارت گرافیک پر سرعت این محصول است.

بهترین کارت گرافیک برای بازی

GPU Cores: 2,944 | Base Clock: 1,515MHz | Boost Clock: 1,710MHz | GFLOPS: 10,068 | Memory: 8GB GDDR6 | Memory Clock: 14 GT/s | Memory Bandwidth: 448GB/s

با اختلاف قیمت ۵ میلیون تومانی نسبت به مدل قبلی ولی کارایی عالی از نظر اقتصادی این محصول بسیار بصرفه تر میباشد.

اگر بازی های VR انجام می دهید، مناسب ترین کارت گرافیک این محصول است.در کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 2080 جزو آن دسته از محصولاتی است که به لطف معماری جدید Turing و همچنین VirtualLink VR لازم نیست نگرانی برای عملکرد ضعیف VR داشته باشید.

همچنین با استفاده از این کارت گرافیک همه بازی های جدید را در حالت ۱۴۴۰p یا ۴k، بدون افت فریم میتوانید تجربه کنید.

در نهایت جدیدترین و قوی ترین پردازنده تولید شده را مشاهده می کنیم.

Nvidia GeForce RTX 2080 Ti

بهترین کارت گرافیک برای بازی

GPU Cores: 4,352 | Base Clock: 1,350MHz | Boost Clock: 1,545MHz | GFLOPS: 13,448 | Memory: 11GB GDDR6 | Memory Clock: 14 GT/s | Memory Bandwidth: 616GB/s

قیمت این کارت گرافیک حدود ۲۳میلیون تومان است.

اگر بهترین کارت گرافیک برای بازی در بازار را میخواهید و قیمت برای شما اهمیت ندارد، با خرید کارت گرافیک انودیا GeForce RTX 2080 Ti لذت بازی با بهترین کیفیت را تجربه کنید.قطعا این محصول قدرتمندترین کارت گرافیک موجود در بازار است. این کارت گرافیک قابلیت Ray Tracking که در بازیهای جدید مثل Battlefield V است را پشتیبانی میکند. البته استفاده از این قابلیت شاید عملکرد فریم دهی کارت گرافیک را کمی پایین بیاورد.

  • چگونه کارت گرافیک بصرفه برای بازی پیدا کنیم؟
  • کارت گرافیک برای بازی باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟
  • بهترین کارت گرافیک برای بازی ۹۸ در بازار کدام است؟
  • بهترین کارت گرافیک ۲۰۱۹ برای کیفیت ۱۰۸۰p کدام است؟

[/av_textblock]

[av_comments_list av_uid=’av-368blo’]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه می خوانیم...

برای دریافت مشاوره فرم زیر را پر کنید

پیمایش به بالا