جستجو

درست کردن زیرنویس فارسی در فیلم و سریال

[av_textblock size=” font_color=’custom’ color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-4pywa3′ custom_class=” admin_preview_bg=”]

درست کردن زیرنویس فارسی در فیلم و سریال

برای هر فردی که به دیدن فیلم ها، سریال ها، مستند ها و  دیگر برنامه های زبان اصلی علاقه دارد، حتما حداقل یک بار مشکل عدم هماهنگی زیرنویس، یا زیرنویس با فونت عجیب و ناخوانا، مربع مربع شدن زیرنویس و… پیش آمده است و به همین دلیل بهتر است افراد در مورد حل مشکلات مربوط به زیرنویس ها و درست کردن زیرنویس فارسی در فیلم اطلاعات کافی را کسب کنند تا با مشکلات این چنینی مواجه نشده و یا در صورت مواجه شدن با چنین مشکلاتی، راه حل را سریعا پیدا کرده و مشکل را برطرف کنند.

درست کردن زیرنویس

همان طور که گفته شد،در حین دیدن فیلم زبان اصلی با زیرنویس فارسی ممکن است مشکلات مختلفی در رابطه با زیرنویس به وجود بیایید، یکی از این مشکلات عدم هماهنگی زیرنویس با دیالوگ های فیلم است، برای حل این مشکل در KM player به روش زیر عمل کنید:

عدم هماهنگی زیرنویس با فیلم به دلیل تفاوت در انکدها و به خاطر نسخه های مختلف فیلم ها یا سریال ها اتفاق می افتد و خوشبختانه این مشکل در پلیرهای معروف مانند KM player به راحتی قابل حل است.

البته لازم به ذکر است بعضی از فیلم ها که کیفیت مناسبی دارند، ممکن است دارای نسخه اضافه شده باشند و این نسخه ها دارای صحنه هایی هستند که در دیگر نسخه ها این صحنه ها وجود ندارد (نسخه های  Extended) در این نوع فیلم ها بهتر است زیرنویس مخصوص به همان نسخه از فیلم را دانلود کنید تا بتوانید به راحتی فیلم را با زیرنویس تماشا کرده و با مشکلی مواجه نشوید.

به طور کلی برای  درست کردن زیرنویس فارسی در فیلم و برطرف کردن مشکل عدم همانگی زیرنویس با فیلم گام های زیر را طی کنید:

مرحله اول

دیالوگ مشخصی را در فیلم انتخاب کنید (سعی کنید اولین دیالوگ فیلم را انتخاب کنید) سپس یک ثانیه قبل از این که دیالوگ اجرا شود، ویدئو را نگه دارید.

در مرحله دوم

کلید های ALT+Q را به صورت همزمان بزنید تا پنجره Subtitle Explorer برای شما باز شود.

در پنجره ای که برای شما باز شد،به دنبال جمله ای بگردید که قرار است پخش شود، بعد از پیدا کردن جمله روی دکمه ای حرف S را دارد کلیک کنید.

با انجام این مراحل زیرنویس با فیلم هماهنگ شده و مشکل شما برطرف می شود.

درست کردن زیرنویس فارسی در فیلم

حل مشکل زیرنویس با فونت عجیب و ناخوانا

گاهی اوقات بعد از باز کردن زیرنویس بر روی فیلم متوجه می شوید فونت به طور عجیبی ظاهر می شود و به جای حروف الفبا اشکالی مانند نشانه ها را می بینید. برای حل این مشکل در پلیر KM به روش زیر عمل کنید:

از منوی Formating به بخش Select Character Encoding بروید و از این بخش گزینه Arabic را انتخاب کنید.

یا به صورت زیر عمل کنید:

KM player را باز کرده، کلیک راست کنید و مراحل زیر را طی کنید:

درست کردن زیرنویس فارسی در فیلم

درست کردن زیرنویس فارسی در فیلم

اگر باز هم این مشکل برطرف نشد می توانید از طریق کنترل پنل روش دیگری را برای حل مشکل زیرنویس فارسی در فیلم امتحان کنید:

ابتدا وارد کنترل پنل شده و گزینه Region را انتخاب کنید.

درست کردن زیرنویس فارسی در فیلم

سپس سربرگ Administrative را انتخاب کرده و در مرحله بعد از بخش Language for non-unicode programs گزینه change system locale.. را انتخاب نمایید و از منوی کشویی ظاهر شده گزینه Persian را انتخاب کرده و Ok را بزنید.

درست کردن زیرنویس فارسی در فیلم

درست کردن زیرنویس فارسی در فیلم

فارسی کردن زیرنویس

برای درست کردن زیرنویس فارسی در فیلم و برای این که بتوانید زیر نویس فارسی را در هنگام پخش فیلم اجرا کنید، در مرحله اول باید برای فیلم مورد نظر خود زیرنویس فارسی دانلود کنید. بعد از دانلود کردن زیرنویس، فایل زیرنویس را در همان پوشه ای که فیلم را ذخیره کرده اید، ذخیره کنید و بعد از اجرای فیلم در پلیر مورد نظر (به عنوان مثال KM player) به روش زیر زیرنویس را فعال نمایید:

کلیک راست کرده و مانند عکس عمل کنید:

درست کردن زیرنویس فارسی در فیلم

درست کردن زیرنویس فارسی در فیلم

بعد از طی کردن این مراحل، زیر نویس فارسی شما اجرا خواهد شد.

اگر برای درست کردن زیرنویس فارسی در فیلم و حل مشکلاتی که گفته شد نیاز به راهنمایی های بیشتری دارید می توانید با کارشناسان ما در سلام تک تماس بگیرید و راهنمایی های بیشتر را از آن ها بخواهید.

همچنین میتوانید مقاله دیگر مارا در ارتباط با دانلود فیلم از یوتیوب مشاهده نمایید.

  • برای حل مشکل مربع مربع شدن زیرنویس چه کار باید کرد؟
  • برای  درست کردن زیرنویس فارسی در فیلم در VLC Player چه کار باید کرد؟
  • برای هماهنگ شدن زیرنویس با فیلم در وی ال سی پلیر چه کار کنیم؟

[/av_textblock]

[av_comments_list av_uid=’av-35w2t7′]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه می خوانیم...

برای دریافت مشاوره فرم زیر را پر کنید

پیمایش به بالا