جستجو

رفع مشکل گوشی آب خورده

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-46wdrj’ custom_class=” admin_preview_bg=”]

رفع مشکل گوشی آب خورده

گرچه که در سال های اخیر بعضی از شرکت های ارائه دهنده ی گوشی های هوشمند استانداردهای لازم را در گوشی برای مقاومت آن در برابر آب ایجاد کرده اند و این موضوع توانسته است خیال کاربران را از خطرات احتمالی که سبب خیس شدن تلفن همراه می شود، آسوده کند. اما کاربرانی که به وفور در محیط های آبی رفت و آمد دارند یا افرادی که حواس پرتی زیاد و بی احتیاطی های شان بارها گوشی شان را به خطر انداخته همچنان نگران این موضوع هستند.
ما در این مقاله به شما آموزش میدهیم برای رفع مشکل گوشی آب خورده چه کنید.

مراحل رفع مشکل گوشی آب خورده

مرحله ۱: خشک کردن گوشی

چنانچه به هر دلیلی گوشی هوشمندتان که ضدآب نیست درون آب افتاد توصیه می کنیم در اسرع وقت و سریع ترین زمان ممکن گوشی را از آب خارج کرده و مراحل زیر را قدم به قدم با توضیحات ما انجام دهید.

۱.برای رفع مشکل گوشی آب خورده ابتدا گوشی خود را به سرعت از آب خارج کنید. قسمت هایی که بر روی قسمت بیرونی گوشی قرار دارند مانند قسمت ورودی رم، میکروفون، اسپیکر و… مناطقی هستند که آب به سرعت از داخل آن ها به درون دستگاه نفوذ می کند. به همین خاطر سعی کنید گوشی خود را به سرعت از آب خارج کنید و آن را خاموش کنید. این کار را چه گوشی روشن باشد و کار کند و یا خاموش باشد و کار نکند انجام دهید چرا که بایستی ابتدا حتما آن را به خوبی خشک نمایید.

مرحله ۲: خارج کردن شارژر از گوشی

  1. چنانچه گوشی خود را در زمان مناسب از آب خارج کرده باشید، احتمال دارد که هنوز آسیب زیادی ندیده باشد. هنگامی که گوشی برای مدت زمان زیادی در آب مانده باشد، مثل زمانی که درون ماشین لباسشویی مانده است به نظر کمی بعید است که بتوان دوباره گوشی را به حالت اول برگرداند. اما به هر جهت سعی کنید تا آن را حفظ کنید چون ارزشش را دارد! دقت کنید که چنانچه گوشی شما به شارژر وصل است و همزمان در آب افتاده، برای خارج کردن آن از آب به هیچ وجه به آن دست نزنید! ابتدا برق را قطع کنید و یا دوشاخه ی شارژر را از پریز خارج کنید، جریان برق در آب می تواند خدایی ناکرده موجب برق گرفتن شما شود. به هر جهت چنانچه گوشی شما در زمان شارژ کردن به درون آب افتاد ضمن رعایت موارد گفته شده ی بالا به سرعت آن را از درون آب خارج کنید.

مرحله ۳: خارج کردن باتری گوشی

  1. چنانچه باتری گوشی شما قابل جدا کردن است، برای رفع مشکل گوشی آب خورده باتری گوشی خود را خارج کنید و هم گوشی و هم باتری آن را بر روی یک دستمال نرم و یا یک حوله ی خشک و تمیز قرار دهید. این قسمت یکی از مهم ترین مراحل است چون محتمل است که به مدار های گوشی آب رسیده باشد و اگر منبع تغذیه یا همان باتری نداشته باشند، آسیب نمی بینند. برای متوجه شدن این مسئله که آیا گوشی شما واقعا آسیب دیده، قسمتی مربع یا دایره ای در نزدیکی باتری وجود دارد که چنانچه رنگ آن سفید رنگ یا قرمز شده باشد آب به درون گوشی نفوذ کرده است. چنانچه با طریقه ی خارج کردن باتری گوشی خود آشنا نیستید، می توانید دفترچه ی راهنمای گوشی خود را مطالعه نمایید.

مرحله ۴: خارج کردن سیم کارت

  1. در مرحله ی بعد باید سیم کارت خود را از گوشی خارج نمایید. برای بسیاری از افراد، اطلاعات و به خصوص شماره های داخل گوشی از خود گوشی مهم تر است. با وجود اینکه سیم کارت ها معمولا مقاومت مناسبی نسبت به نفوذ آب در خود دارند با این حال بهتر است سیم کارت را نیز به سرعت خارج کنید و روی حوله یا دستمال نرم قرار دهید.

مرحله ۵: خارج کردن تمامی لوازم جانبی گوشی

  1. برای رساندن هوای بیشتر به داخل گوشی و خشک شدن سریع تر آن تمامی لوازم جانبی مثل هدفون، کارت حافظه، کاور و … را که متصل به گوشی هستند خارج کنید.

مرحله ۶: خشک کردن گوشی با دستمال یا حوله

  1. با یک حوله یا دستمال نرم گوشی را خشک کرده به صورتی که حتی یک قطره آب نیز داخل آن نماند چرا که می تواند باعث ایجاد خرابی در تمام مدار های گوشی ‌شود. برای این منظور بایستی آب وارد شده به گوشی هوشمند را تا جای ممکن در کمترین زمان ممکن خشک کنید و از تکان دادن بیشتر از اندازه ی گوشی خودداری نمایید چون این کار شما باعث می‌شود آب به قسمت های بیشتری از گوشی شما نفوذ کند.

مرحله ۷: خشک کردن گوشی با جاروبرقی

  1. می توانید از یک جارو برقی استفاده کنید تا مایعات درون قسمت‌‎های درونی گوشی را به بالا بکشید. برای حذف کردن تمام رطوبت باقی مانده درون گوشی، به مدت ۲۰ دقیقه جارو برقی را با فاصله ی کمی از آن نگه دارید زیرا این سریع‌ترین روش خشک نمودن کامل گوشی است. دقت کنید که جارو برقی را بیش از اندازه نزدیک گوشی نکنید و فاصله ی مناسبی را رعایت کنید.

رفع مشکل گوشی آب خورده

مرحله ۸: از سشوار استفاده نکنید

  1. خلاف توصیه‌های عمومی، بهتر است که از سشوار استفاده نکنید چرا که سشوار ممکن است باعث شود رطوبت بیشتری به قسمت داخل گوشی برود و به دیگر اجزای الکتریکی آن هم آسیب وارد شود.

مرحله ۹: گوشی را در برنج قرار دهید

  1. یکی از روش های آسان و در دسترس نیز قرار دادن گوشی در برنج است. برنج می تواند رطوبت باقی مانده درون گوشی را به خود جذب ‌کند. برای این کار هر ساعت یکبار گوشی خود را داخل برنج جا به‌ جا کنید. این کار می تواند موجب ‌شود تا بعد از چند ساعت همه ی رطوبت باقی مانده داخل گوشی خارج شود.

مرحله ۱۰: خشک کردن گوشی با آفتاب

  1. می توانید گوشی خود را برای بهتر خشک شدن در زیر آفتاب قرار داده تا رطوبت آن به طور کامل از بین برود و خشک شود.

مرحله ۱۱: قرار دادن گوشی بر روی یک سطح جاذب آب

۱۱.در این مرحله برای رفع مشکل گوشی آب خورده، گوشی را بر روی یک حوله ی جذب کننده ی آب قرار دهید.

مرحله ۱۲: تکرار مرحله ی مکش آب

  1. دقت کنید که تمامی مراحل گفته شده برای خارج کردن رطوبت به طور کامل از درون گوشی است. پس از ۴ تا ۶ ساعت در هر مرحله ی گفته شده، گوشی و محل های جذب رطوبت را بررسی کنید و چنانچه بیش از اندازه خیس بود، مرحله ی مکش آب از درون گوشی را دوباره تکرار نمایید.

مرحله ۱۳: چک کردن گوشی پس از ۲۴ ساعت

  1. گوشی را چک کنید. بعد از ۲۴ ساعت و انجام تمامی مراحل بالا ، گوشی را روشن کنید و تمامی پورت‌ها و قسمت هایی که به آن‌ ها آب داخل شده بود را چک کنید.

مرحله ۱۴: اتصال شارژر

  1. چنانچه گوشی شما به صورت کامل خشک شده است اما همچنان کار نمی‌کند شارژر را با دقت به گوشی بدون باتری خود وصل کنید. چنانچه گوشی روشن شد احتمالا باتری گوشی شما خراب شده است و فقط بایستی باتری گوشی را تعویض کنید.

مرحله ۱۵: بردن گوشی به تعمیرگاه های مجاز

  1. چنانچه از مراحل بالا نتیجه نگرفتید گوشی را به یک تعمیرگاه مجاز برده و تمامی کارهایی را که بر روی آن انجام داد‌ید را برای آن ها شرح دهید. تعمیرکار با داشتن اطلاعات کافی بهتر می تواند آن را تعمیر کند.

مرحله ۱۶: بدون داشتن اطلاعات لازم گوشی را باز نکنید

  1. دقت کنید که چنانچه در زمینه ی رفع مشکل گوشی آب خورده تخصصی ندارید به هیچ وجه قطعات گوشی خود را از هم باز نکنید. بهترین و مناسب ترین کار این است که گوشی را به نزد تعمیر کار ماهر برده تا آن را در اسرع وقت تعمیر کند.

چنانچه در زمینه ی رفع مشکل گوشی آب خورده، روشن کردن گوشی اندروید بدون دکمه پاور و تعمیرات تخصصی گوشی سوالاتی داشتید می توانید با همکاران ما در این مرکز تماس برقرار نمایید.

  • آیا گوشی اپل آب خورده نیز تعمیر شود؟
  • چگونه گوشی را روشن کنیم؟
  • گوشی هوشمند را برای تعمیر به کجا ببریم؟

[/av_textblock]

[av_comments_list av_uid=’av-2svr8f’]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه می خوانیم...

برای دریافت مشاوره فرم زیر را پر کنید

پیمایش به بالا