جستجو

علت نصب نشدن نرم افزار در ویندوز ۱۰

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-cvwta’ custom_class=” admin_preview_bg=”]

علت نصب نشدن نرم افزار در ویندوز ۱۰

معمولا زمانی که یک برنامه یا سیستم عامل جدید ارائه می شود همانطور که احتمالا مزایای زیادتر و کامل تر نسبت به نسخه های قبلی یا برنامه های قدیمی تر دارد با مشکلاتی نیز مواجه هستند. ویندوز ۱۰ جدیدترین و شاید پر مشکل ترین سیستم عامل مایکروسافت است که تا به حال به بازار عرضه شده است. اما مایکروسافت همیشه راه حل های رفع مشکلات را بعد از مواجه شدن یا این موارد ارائه کرده. دلایل مختلفی میتواند باعث بروز این مشکل شود. اما نگران نباشید ما در این مقاله به علت نصب نشدن نرم افزار در ویندوز ۱۰ می پردازیم، با ما همراه باشید.

رفع مشکل اجرا نشدن برنامه ها در ویندوز 10

Update کردن ویندوز

اگر سرویس آپدیت ویندوز شما فعال نیست، آن را به صورت زیر فعال کنید. در بسیاری از مواقع مشکل شما با این کار و آپدیت کردن حل می شود.

  1. Run را اجرا کنید. برای اینکار از کلیدهای ترکیبی windows+R میتوانید استفاده کنید.
  2. msc را تایپ کنید و ok را بزنید.علت نصب نشدن نرم افزار در ویندوز 10
  3. حالا Windows update را پیدا کنید.
  4. قسمت Startup را روی حالت manual قرار دهید.علت نصب نشدن نرم افزار در ویندوز 10
  5. در پایان بعد از تغییرات Apply را بزنید و ok کنید.

اگر مشکل شما برطرف نشد به ادامه مطلب توجه کنید.

نصب برنامه های جانبی برای ویندوز

اجرا شدن اکثر نرم افزارها نیاز ملزم به نصب برنامه های پیش نیاز یا جانبی میباشند یعنی برای نصب و اجرای آن اول باید برنامه ی دیگری نصب باشد. بعضی مواقع علت نصب نشدن نرم افزار در ویندوز ۱۰ نصب نبودن همین برنامه هستند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم. (علت اجرا نشدن یا نصب نشدن بسیاری از بازی ها هم همین دلیل است)

با دانلود و نصب برنامه هایی که معرفی می شوند می توانید مشکل نصب یا اجرا نشدن نرم افزارها را حل کنید.

  • برنامه :All in One Runtimes در واقع این نرم افزار مجموعه ای از همه ی برنامه هایی است که برای حل مشکل نصب نشدن برنامه ها می باشد.
  • خیلی وقت ها زمان اجرای نرم افزار و بازی با error با پسوند dll مواجه می شویم. برای رفع این مشکل از نرم افزار DLL-Files Fixer استفاده کنید تا ارورها رفع شوند.
  • تمام نرم افزارهای تحت مایکروسافت مثلا Microsoft office نیاز به همه نسخه های برنامه Microsoft Visual دارند.
  • یکی دیگر از برنامه های مهم مورد نیاز برای نصب و اجرای نرم افزار ها NET Framework. می باشد.
  • و برنامه دیگر که معمولا برای اجرای نرم افزار های گرافیکی و همچنین بازی ها لازم است Directx می باشد.

آخرین نسخه و همچنین تمام نسخه های برنامه های معرفی شده را نصب کنید. اگر باز هم مشکل برطرف نشد با ما باز هم همراه باشید .

البته بعضی از کاربران قبل از به وجود آمدن این مشکلات از ویندوز خود یک پشتیبان یا نسخه بکاپ گرفته اند و اگر جزو آن دسته از افراد هستید پیشنهاد میکنیم با مقاله ما با عنوان آموزش نحوه برگرداندن بکاپ در ویندوز ۱۰ همراه باشید.

تغییرات تنظیمات ریجستری

  1. Run را اجرا کنید. برای اینکار از کلیدهای ترکیبی windows+R میتوانید استفاده کنید.
  2. عبارت regedit را تایپ کنید و ok را بزنید.علت نصب نشدن نرم افزار در ویندوز 10
  3. در صفحه باز شده طبق آدرس زیر روی system کلیک کنید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System

علت نصب نشدن نرم افزار در ویندوز 10

.علت نصب نشدن نرم افزار در ویندوز 10

  1. در فسمت سمت راست FilterAdministratorToken را بیابید و روی آن دوبار کلیک کنید و در قسمت Value data عدد ۱ را تایپ کنید و ok را بزنید.علت نصب نشدن نرم افزار در ویندوز 10
  2. پس از انجام مراحل لازم است کامپیوتر یا لپ تاپ را ریست کنید.

اگر مشکل برطرف نشد به ادامه مطلب توجه کنید.

عیب یاب ویندوز را امتحان کنید

خیلی وقت ها برای برطرف کردن مشکل نصب نشدن و اجرا نشدن برنامه ها میتوان از عیب یاب مایکروسافت که به نام Microsoft troubleshooter است استفاده کرد.

نصب مجدد نرم افزار

اگر برنامه ای باز نمیشود آن را uninstall کنید و سپس دوباره نصب کنید. با اینکار ممکن است مشکل برطرف شود. (همچنین اگر فایل نصبی به صورت فشرده هست آن را قبل از خارج کردن از این حالت یک بار تمامی فایل هارا repair کنید و بعد فایل هارا از منابع جدید خارج کنید و نصب کنید.)

فایروال ویندوز را خاموش کنید

برخی مواقع علت نصب نشدن نرم افزار در ویندوز ۱۰ روشن بودن فایروال است. آن را خاموش کنید و برنامه مورد نظر را تست کنید. اگر مشکل برطرف نشد توصیه می شود دوباره آن را روشن کنید.

برای دسترسی به فایروال کافیست Windows Firewall را در سرچ ویندوز خود یا در control panel پیدا کنید و در قسمت Turn Windows Firewall on or off این تغییرات را انجام دهید.

حساب کاربری

برای رفع مشکل یک حساب کاربری جدید بسازید و از طریق آن برنامه را تست کنید.

تغییر دادن محل program files

معمولا محل ذخیره برنامه ها در ویندوز پوشه program files در درایو c است. حال بعضی از کاربرها این محل را جابجا میکنند که همین امر میتواند علت نصب نشدن نرم افزار در ویندوز ۱۰ باشد. اگر بخواهید این محل را تغییر دهید باید مراحل زیر را نیز انجام دهید تا مشکل برطرف شود.

  1. Run را اجرا کنید. برای اینکار از کلیدهای ترکیبی windows+R میتوانید استفاده کنید.
  2. عبارت regedit را تایپ کنید و ok را بزنید.
  3. آدرس HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersion را پیدا کنید.
  4. در قسمت راست روی ProgramFilesDir کلیک کنید.
  5. در قسمت value مقدار آن را C:Program Files برای ویندوز ۳۲ بیت و برای ویندوز های ۶۴ بیت C:Program Files x86 را قرار دهید.
  6. پس از انجام مراحل لازم است کامپیوتر یا لپ تاپ را ریست کنید.

اگر می خواهید در مورد ” علت نصب نشدن نرم افزار در ویندوز ۱۰ ”  اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید با کارشناسان ما در سلام تک تماس بگیرید و اطلاعات بیشتر در این زمینه را از آن ها بخواهید. 

  • چرا برنامه روی ویندوز نصب و اجرا نمی شود؟
  • برای حل مشکل نصب نشدن نرم افزار در ویندوز ۱۰ چکار کنیم؟
  • چگونه ویندوز ۱۰ را آپدیت کنیم؟
  • جابجایی محل ذخیره نرم افزارها چه تاثیری روی اجرای برنامه ها دارد؟

[/av_textblock]

[av_comments_list av_uid=’av-31a7da’]

36 دیدگاه دربارهٔ «علت نصب نشدن نرم افزار در ویندوز ۱۰»

  1. سلام
    من فایل هر برنامه ای را که میخوام نصب کنم یک پنجره باز میشه و میگه باید ار ماکروسافت استور نصب کنی . مخوام ببین چطووری میشه این مشکل را حل کنم .ممنون میشم راهنمایی بکنید..

    ویندوز ۱۰

  2. سلام من یه وی پی ان از کروم دانلود کردم برای ویندوز ۱۰ ولی اون رو باز نمیکنه یه نوشته میاد که نمیدونم چیه هر برنامه‌ای به غیر از وی پی ان هم دانلود کردم نصب نشد میشه بگید چیکار کنم؟
    ممنون میشم 🙏🏻

  3. سلام خسته نباشید من تمام برنامه هایی که نصب میکنم متاسفانه همش بایک برنامه بازمیشه که اصلا بااین برنامه نصب نمیشه مجبورم همش اززیپ سون برای نصب برنامه کمک بگیرم که اونم جواب نمیده میشه کمکم کنین

  4. سلام ببخشید من میخام برنامه ب فرض بازار رو لپ تاپم نصب کنم با فایل این برنامه ورد میشه نمیشه نصب کنم لطفا راهنماییم بفرماین

  5. سلام برنامه زمپ در سیستم نصب کردم وقتی بازش میکنم ارور میده که این برنامه در ورژن کامپیوتر شما قابل اجرا نیس..چکار کنم؟

  6. سلام،لطفا خیلی سریع کمکم کنین T-T وقتی نسخه ویندوز برنامه ها رو روی کامپیوترم که ویندوز ۱۰ هست نصب میکنم،بجای لوگوی خودشون،لوگوشون حالت سه تا کتابه بنفش و سبز و قرمز کنار هم دیگست.وقتی روش کلیک میکنم فکر کنم کد نویسی های برنامه رو میاره.فقط هم برنامه نیست<بعضی پی دی اف ها هم همینطوری باز میشن برام.چکار میتونم بکنم ؟!؟ Y-Y

  7. سلام
    من برنامه ای را می خواهم نصب کنم قبلا نصب کردم ولی برای یک کاری حذف کردم و می خواهم الان دوباره نصب کنم ارورو می دهد و می گه که این فابل وجود داره

    سیستمم هم ری استارت کردم جواب نداد

  8. من می‌خوام گوشی خودم رو برای انتقال فایل به لپ تاب وصل کنم ولی درایو HiSuite باز میشه وقتی هم روش کلیک میکنم تا نسخه جدید اونو دانلود کنم یه error میاد که نوشته The file or directory is corrupted and unreadable

  9. سلام خسته نباشید من وقتی run رو اجرا میکنم msc رو که اینتر میکنم میگه همچین چیزی وجود نداره ولی خودش یهmscconfig پیشنهاد میده توی مسیر HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersion هم programfile ندارم امکانش هست ویندوزی که تازه برام نصب کردن ناقص باشه ؟چون هیچ نرم افزاری روش نصب نمیشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رفع مشکل اجرا نشدن برنامه ها در ویندوز 10

آنچه می خوانیم...

برای دریافت مشاوره فرم زیر را پر کنید

پیمایش به بالا