جستجو

چگونه از IGTV اینستاگرام استفاده کنیم

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-3j02bx’ custom_class=” admin_preview_bg=”]

چگونه از IGTV اینستاگرام استفاده کنیم

TV مخفف کلمه تلویزیون و IG مخفف کلمه اینستاگرام می باشد.

IGTV در واقع خدمات جدید به اشتراک گذاری ویدیوی طولانی مدت در پلت فرم رسانه های اجتماعی است. قابلیت های ویدئویی قبلا در Instagram حداکثر تا یک دقیقه در دسترس بود. در حال حاضر IGTV به کاربران معمولی تا ده دقیقه و کاربران پرمخاطب تا یک ساعت اجازه می دهد ویدئو را به اشتراک بگذارند. قبل از اینکه IGTV ارائه شود، برای به اشتراک‌ گذاشتن ویدئوهای طولانی در اینستاگرام، از گرفتن ویدئوی Live و یا چند ویدئو یک دقیقه ای پشت هم استفاده می شد. اما در حال حاضر خدمات IGTV مانند youtube عمل می‌کند.

برای اینکه بدانیم چگونه از IGTV اینستاگرام استفاده کنیم باید یک حساب کاربری Instagram داشته باشید سپس دسترسی به IGTV بسیار ساده است. فقط کافیست برنامه اینستاگرام را باز کنید و علامت چگونه از IGTV اینستاگرام استفاده کنیم تلویزیون نارنجی رنگی را در گوشه بالای صفحه را بزنید. با ضربه زدن به آن شما را به IGTV می برد، جایی که شما قادر خواهید بود ویدئوهای افرادی که دنبال می کنید و همچنین افراد پر مخاطب (مانند افراد مشهور، شخصیت های اینترنتی) را مشاهده کنید.

خوب است بدانیم یک پلتفرم مجزا نیز برای IGTV اینستاگرام برای Android و IOS ارائه شده است.

برای اینکه بدانیم چگونه ویدئو خود را در IGTV قرار دهیم مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا جدیدترین نسخه اینستاگرام را از app store و یا play store دریافت کنید.
  2. بعد از نصب برنامه وارد آن شوید و در صفحه اصلی بر روی آیکون IGTV، ضربه بزنید تا وارد صفحه مخصوص IGTV شوید.
  3. در صفحه مخصوص IGTV، همانند تصویر بر روی آیکون که شبیه آیکون setting است کلیک کنید.چگونه از IGTV اینستاگرام استفاده کنیم
  4. create channel را انتخاب کنید.چگونه از IGTV اینستاگرام استفاده کنیم

  5. روی Next ضربه بزنید و بعد از انتخاب create channel این مراحل به پایان میرسد.چگونه از IGTV اینستاگرام استفاده کنیم

  6. مانند تصویر روی عکس پروفایل خود کلیک کنید. با این کار وارد کانال شخصی خود می شوید.چگونه از IGTV اینستاگرام استفاده کنیم

  7. با ضربه روی Upload video ویدیئو مورد نظر خود را انتخاب کنید و Next  را بزنید.چگونه از IGTV اینستاگرام استفاده کنیم

  8. در صفحه جدید برای ویدئو خود عنوان و توضیحات بنویسید و روی post کلیک کنید.

حال ویدیوی شما در IGTV منتشر شده و کاربران دیگر می‌توانند آن را تماشا کنند.

خوب است بدانیم ویدئو IGTV را مانند پست و استوری برای هر کسی که بخواهید میتوانید در دایرکت ارسال کنید. ویدئوهایی که در چند تب برای تماشا قرار گرفته اند:چگونه از IGTV اینستاگرام استفاده کنیم

 continue watching: این بخش برای زمانی است که مقداری از ویدئو را مشاهده کردید و برای دیدن ادامه ی آن نیاز است این گزینه  را انتخاب کنید.

 for you: در این بخش میتوانید ویدئوهای مختلفی که محتوای آن ها معمولا نسبت پیج های follow شده توسط شما است را ببینید.

 following: در این قسمت میتوانید ویدئو های افرادی که شما آن ها را follow کردید را مشاهده کنید.

 Popular: در این بخش ویدئو هایی برای نمایش هستند که بیشترین محبوبیت را توسط کاربران اینستاگرام دارند.

چگونه IGTV اینستاگرام را به شکل پست استفاده کنیم؟

وقتی که قصد قرار دادن ویدئو IGTV را دارید در مرحله ای که عنوان و توضیحات را وارد می کنید کافیست گزینه post a preview را فعال می کنید IGTV در قالب پست منتشر شود.

 مخاطبان شما با یک ضربه روی ویدئو در پایین صفحه پیش نمایش ویدئو را مشاهده می کنند. برای پیش نمایش ویدئوهای IGTV گزینه‌ای در بالای صفحه نمایش وجود دارد.

تصویر کاور ویدئو (cover photo)

زمانی که میخواهید ویدوئی را ارسال کنید IGTV به طور خودکار اولین تصویر فیلم را به عنوان کاور انتخاب میکند و قرار میدهد. بعضی از مواقع فیلم ها با صفحه مشکی شروع میشود پس تصویر کاور یک صفحه مشکی میشود. برای اینکه این مشکا ایجاد نشود روی choose cover ضربه بزنید. با این کار از فریم های فیلم ارسالی و یا عکس دیگری از گالری خود برای کاور ویدئو خود انتخاب کنید.

رفع مشکل ویدئو عمودی و افقی شدن ویدئو با آپدیت جدید در IGTV اینستاگرام

برنامه ها و نرم افزارهایی که تولید می شوند در کنار مزایای خود محدودیت هایی هم دارند و معمولا در آپدیت ها امکانات بیشتری اضافه میشوند که IGTV نیز از این قاعده مستثنی نیست.

محدودیت IGTV آن بود که کاربر برای اشتراک گذاری ویدئو باید تصویر را به شکل عمودی میگرفت یعنی زمان فیلمبرداری نمیتوانست گوشی خود را به صورت افقی بگیرد و حتما باید به صورت قائم میگرفت. در حال حاضر این محدودیت از IGTV برداشته شده و امکان ارسال ویدئو افقی نیز برای کاربر فراهم شده است.

اشتراک گذاری ویدئوی IGTV در فیسبوک

هرچند که در ایران فعالیت کاربران فیس بوک خیلی کمتر از قبل شده اما بد نیست بدانیم می توان ویدئو IGTV را به فیس بوک نیز لینک کرد. توجه داشته باشید که شما باید admin صفحه ای باشید تا ویدیوی IGTV را به صفحه خود به اشتراک بگذارید. برای اینکار از برنامه Instagram یا برنامه IGTV :

  1. بعد از اینکه ویدیوی خود را آپلود و عکس کاور، عنوان و توضیحات را اضافه کردید گزینه کنار Face book page را بزنید تا اشتراک را فعال یا خاموش کنید. اگر حساب کاربری Instagram شما قبلا به یک صفحه فیس بوک وصل شده باشد، اشتراک گذاری به صورت پیش فرض فعال خواهد شد.
  2. اگر قبلا اطلاعات اکانت فیس بوک را وارد نکردید، اطلاعات ورود به فیسبوک خود را وارد کنید.
  3. روی پست کلیک کنید. ویدیوی شما به کانال IGTV و صفحه فیس بوک شما ارسال خواهد شد.

آیا میتوان از IGTV اینستاگرام استفاده کنیم تا به کسب و کار شما کمک کند

معمولا ویدئو نسبت به عکس و یا خواندن مطلب برای مخاطب جذابیت بیشتری دارد. محتوایی که برای یک کسب و کار مثل رستوران به اشتراک میگذارید میتواند ویدیوهای پشت صحنه باشد که نشان دهنده توسعه محصول، تولید و توزیع است. نکته مهم این است که این فیلم ها نیاز به ویرایش زیادی لازم ندارند زیرا مشتری دیدن واقعیت پشت صحنه یک کار خوب را بیشتر می پسندد.

راه دیگر برای تبلیغات کسب و کار ویدئو های آموزشی است. بسیاری از کسب و کارها از IGTV برای ادغام محصولات خود با محتوای آموزشی چگونگی استفاده و ویدیوهای آموزشی استفاده می کنند. فیلم های آموزشی همیشه یک راه خوب برای معرفی محصولات شما هستند.
همچنین برای این که در مورد خطای links not allowed در اینستاگرام بیشتری بدانید با ما همراه باشید.

اگر می خواهید در مورد ” چگونه از IGTV اینستاگرام استفاده کنیم ” اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید با کارشناسان ما در الو سلام مشاور تماس بگیرید و اطلاعات بیشتر در این زمینه را از آن ها بخواهید.

  • IGTV چیست و حداکثر زمان آپلود ویدئو چقدر میتواند باشد؟
  • چگونه IGTV خود را در اینستاگرام فعال کنیم؟
  • چگونه تصویر کاور IGTV را تغییر بدهیم؟
  • چگونه ویدئوی IGTV را در فیسبوک به اشتراک بگذاریم؟
  • IGTV چه کمکی به کسب و کار شما می کند؟

[/av_textblock]

[av_comments_list av_uid=’av-26gt3h’]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه می خوانیم...

برای دریافت مشاوره فرم زیر را پر کنید

پیمایش به بالا