جستجو

حل مشکل کار نکردن تاچ گوشی ایفون به همراه شش روش کاربردی

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-3jipwy’ custom_class=” admin_preview_bg=”]

حل مشکل کار نکردن تاچ گوشی ایفون

هر یک از کاربران گوشی های آیفون ممکن است با مشکلاتی مانند شارژ نشدن گوشی یا داغ شدن آيفونشان یا مشکل کارنکردن تاچ گوشی مواجه شده باشند و علت این مشکل و روش حل آن را ندانند. برای این که در مورد حل مشکل کار نکردن تاچ گوشی ایفون اطلاعات بیشتری کسب کنید، توصیه می شود مقاله زیر را مطالعه کرده و روش های پیشنهادی را امتحان کنید.

مشکلات کار نکردن صفحه گوشی ایفون

در قدم اول برای حل این مشکل باید علت اصلی را جویا شویم یعنی ابتدا باید بفهمیم کار نکردن تاچ گوشی به دلیل مشکلات نرم افزاری است یا سخت افزاری؟!

در صورتی که تاچ گوشی به دلیل مشکلات سخت افزاری دچار مشکل شده باشد؛ برای حل آن باید به مراکز خدمات و تعمیرات معتبر مراجعه نمایید.

توصیه می شود ابتدا روش های زیر را امتحان کنید؛ در صورتی که مشکل تاچ گوشی برطرف نشد؛ برای تعمیر سخت افزاری آن اقدام نمایید:

ری استارت کردن، فورس ریست، ریست فکتوری و … از جمله ی اولین راه حل هایی است که برای حل چنین مشکلاتی به ذهن کاربران می رسد، این روش ها را امتحان کنید و اگر مشکل برطرف نشد، ادامه مقاله را مطالعه نمایید:

برنامه های مخرب نصب شده را پاک کنید

گاهی اوقات نصب یک اپلیکیشن مخرب باعث بروز چنین مشکلاتی شده و این اپلیکیشن ها مانع کار کردن تاچ گوشی می شوند!

برای این که مطمئن شوید برنامه مخربی را نصب نکرده اید، وارد حالت سیف مود (safe mode) شوید. در صورتی که در safe mode تاچ گوشی به درستی عمل می کرد، پس مطمئن شوید برنامه مخربی را در گوشی خود نصب کرده اید؛ در حالت سیف مود، تمامی اپلیکیشن های نصب شده بر روی گوشی غیر فعال هستند؛ و اگر تاچ در این حالت کار می کرد، مشکل از برنامه های نصب شده است؛ برای حل این مشکل توصیه می شود برنامه هایی که اخیرا روی گوشی خود نصب کرده اید را پاک کنید.

چگونه وارد حالت Safe mode شویم؟

دکمه پاور و دکمه هوم را همزمان با هم نگه دارید تا صفحه گوشی خاموش شود.

زمانی گه صفحه گوشی سیاه شد، دکمه هوم (home) را رها کنید اما دکمه پاور را همچنان فشار دهید.

زمانی که لوگوی اپل نمایان شد، دکمه افزایش صدا را فشرده و نگه دارید.

 

حافظه گوشی را خالی کنید

برای حل مشکل کار نکردن تاچ گوشی ایفون یکی دیگر از راه حل های پیشنهادی، خالی کردن حافظه گوشی است.

از طریق  Settings گزینه Storage& iCloud Usage و سپس Manage storage را انتخاب کرده و فایل های اضافی را پاک کنید.

سیستم عامل گوشی را آپدیت یا دانگرید کنید

گاهی اوقات کار نکردن تاچ گوشی و مواردی از این دست به دلیل باگ های سیستم عامل است؛ برای این مشکل در صورتی که سیستم عامل خود را اخیرا آپدیت نکرده اید، آپدیت کنید و در صورتی که آپدیت کرده اید و بعد از بروزرسانی این مشکل برای گوشی به وجود آمده، آن را دانگرید کنید.

 برای این کار می توانید از برنامه dr.fone استفاده کنید و از این طریق سیستم عامل خود را آپدیت  یا دانگرید کنید.

برای آپدیت سیستم عامل می توانید بدون نیاز به برنامه های جانبی هم این کار را انجام دهید، کافیست مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا وارد تنظیمات (Settings) شده و سپس از بخش General گزینه Update را انتخاب کنید.

اگر گوشی شما به اینترنت متصل باشد، در این مرحله سیستم عامل شما بررسی شده و در صورت آپدیت نبودن، آپدیت جدید برای شما نمایان می شود، گزینه Update را لمس کنید و منتظر بمانید تا IOS جدید دانلود و نصب شود.

بعد از انجام موارد ذکر شده، دوباره تاچ گوشی را امتحان کنید.

تاچ ۳D را بررسی کنید

اگر تاچ گوشی شما کاملا از کار نیافتاد اما حساسیت آن نسبت به قبل کمتر شده، ممکن است این مشکل به دلیل عدم ایجاد تنظیمات مناسب برای بخش ۳D touch Sensitivity باشد. لازم به ذکر است این مشکل فقط برای آیفون هایی اتفاق می افتد که از تاچ ۳ دی پشتیبانی می کنند.

برای حل مشکل کار نکردن تاچ گوشی ایفون در این موقعیت بهتر است تنظیمات تاچ ۳ دی را بررسی کنید:

برای این کار مسیر زیر را طی کنید:

 Settings-> General-> Accessibility-> 3D touch

سپس اسکرول کرده و از پایین صفحه گزینه  ۳D touch را انتخاب کنید. این گزینه را یک بار غیر فعال کرده و دوباره فعال کنید.

حالا دوباره وضعیت تاچ را بررسی کنید، اگر مشکل برطرف نشد، به طور کلی این گزینه را غیر فعال نمایید؛ در صورتی که تاچ باز هم به درسی کار نمی کرد، پس مشکل تاچ ربطی به تاچ ۳ دی ندارد و باید علت اصلی را پیدا کرد.

سفت کردن کانکتور تاچ

گاهی اوقات ممکن است بعد از ضربه دیدن گوشی، تاچ آن دچار مشکل شود؛ در این حالت احتمال می رود کانکتور تاچ شل شده و در نتیجه تاچ گوشی دچار مشکل شود؛ معمولا برای حل این مشکل باید به تعمیرگاه های معتبر مراجعه کنید اما بد نیست یک روش احتمالی را هم امتحان نمایید. کانکتورهای تاچ، معمولا سمت راست و بالای گوشی قرار دارند، کمی این ناحیه را فشار دهید؛ احتمال دارد با این فشار سوکت آن سف شده و مشکل حل شود اما اگر نشد، نگران نباشید؛ کار را به متخصصین این امر بسپارید.

در صورتی که با هیچ یک از روش های ذکر شده مشکل تاچ گوشی شما برطرف نشد، احتمال دارد کارنکردن تاچ گوشی به دلیل مشکلات سخت افزاری باشد، پس برای حل مشکل کار نکردن تاچ گوشی ایفون هر چه زودتر به مراکز خدمات و تعمیرات معتبر مراجعه کنید.

اگر در مورد حل مشکل کار نکردن تاچ گوشی ایفون نیاز به اطلاعات و راهنمایی های بیشتری دارید، می توانید با کارشناسان ما در الو سلام مشاور تماس بگیرید و اطلاعات بیشتر در این زمینه را از آن ها بخواهید.

  • علت کار نکردن تاچ گوشی چیست؟
  • Dr.fone چیست؟ از کجا دانلود کنیم؟
  • چگونه گوشی آیفون را ریست فکتوری کنیم؟

[/av_textblock]

[av_comments_list av_uid=’av-2i5zf6′]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه می خوانیم...

برای دریافت مشاوره فرم زیر را پر کنید

پیمایش به بالا