جستجو

علت قطع شدن آنتن موبایل سامسونگ چیست و چه کار باید کرد؟

علت قطع شدن آنتن موبایل سامسونگ چیست؟

گاهی اوقات کاربران در گوشی های سامسونگ شاهد قطع شدن آنتن هستند و ممکن است برای مدت کوتاهی یا به صورت طولانی مدت، آنتن موبایل قطع شود؛ علت بروز این اختلال، دلایل سخت افزاری یا نرم افزاری است؛ برای بررسی علت قطع شدن آنتن موبایل سامسونگ مقاله زیر را مطالعه نمایید:

علت قطع شدن آنتن موبایل سامسونگ

مشکلات مختلفی در مورد آنتن دهی گوشی های موبایل گزارش شده که برخی از آن ها به شرح زیر است:

آنتن دهی لحظه ای: آنتن دهی لحظه ای به این معنی است که همزمان با روشن شدن گوشی، آنتن وجود دارد اما با گذشت زمان، آنتن گوشی می پرد و نمی توان تماسی برقرار کرد. در چنین موقعیت های به احتمال بسیار زیاد، آی سی PF گوشی دچار مشکل شده و برای حل آن باید به کارشناس مربوطه مراجعه کرد.

آنتن دهی ظاهری: آنتن دهی ظاهری به این معناست که به ظاهر آنتن گوشی سالم است اما نمی توان هیچ گونه تماسی برقرار کرد. آنتن دهی ظاهری معمولا در گوشی های سامسونگ بیشتر دیده شده است. در چنین شرایطی تعویض آی سی PF و یا استفاده از گرفتن هیتر کارساز است. اگر این مشکل در گوشی های برند نوکیا دیده شد، باید از تعمیرات نرم افزاری برای حل آن کمک گرفت.

پریدن کامل آنتن: اگر سیم کارت را در گوشی قرار داده اید و آنتن ندارد؛ یک بار تاریخ و ساعت گوشی راتنظیم کنید و دوباره وضعیت آنتن را چک کنید. اگر باز هم مشکل آنتن دهی داشتید باید به تعمیرات موبایل مراجعه کرده و مشکل سخت افزاری گوشی خود را برطرف کنید.

رفع مشکل قطع شدن آنتن موبایل سامسونگ

فضای خود را تغییر دهید

گاهی اوقات دلیل قطع شدن آنتن موبایل سامسونگ به خاطر محیطی است که در آن حضور دارید و ربطی به گوشی ندارد. گاهی اوقات دیوارهای بلند، ساختمان های بلند و … باعث عدم آنتن دهی گوشی موبایل می شوند. اگر در چنین موقعیتی هستید، گوشی را در فضای باز امتحان کنید و اگر باز هم مشکل آنتن دهی داشتید، راه حل دیگری را امتحان نمایید.

گوشی را ری استارت کنید

ریستارت کردن گوشی باعث می شود سیستم عامل ریفرش شده و بعد از روشن شدن، گوشی دوباره به دنبال شبکه می گردد. معمولا با این روش مشکل قطع آنتن گوشی به صورت موقت برطرف می شود اما اگر باز هم با مشکل مواجه شدید، راه های دیگری را هم امتحان کنید.

حالت پرواز

برای این که علت قطع شدن آنتن موبایل سامسونگ را تشخیص دهید و آن را برطرف نمایید، گوشی را در حالت پرواز قرار دهید و پس از سی ثانیه از این Mode خارج کنید.

حالت پرواز یا Airplane mode با آیکون هواپیما در گوشی ها مشخص شده است.

کنترل سیمکارت

بعضی از اوقات علت قطع شدن آنتن موبایل، عدم قرار گیری درست سیمکارت در گوشی است. در صورتی که سیمکارت به درستی درون اسلات قرار نگرفته باشد، گوشی نمی تواند شبکه را پیدا کند، در نتیجه سیگنال انتن یافت نمی شود؛ پس برای حل این مشکل، یک بار با دقت سیمکارت را خارج کرده و دوباره آن را درون اسلات قرار دهید.

جستجوی خودکار شبکه

ممکن است مشکل نرم افزاری باشد. به تنظیمات شبکه بروید و بگذارید گوشی به صورت اتوماتیک شبکه جدیدی را پیدا کند.

برای این کار مسیر زیر را طی کنید.

ابتدا وارد تنظیمات شده و سپس بر روی گزینه Connections تپ کنید.

سپس گزینه Mobile networks را انتخاب کنید.

در مرحله بعد گزینه Network operators را پیدا کرده و بر روی آن تپ کنید.

در مرحله آخر برای جستجوی خودکار، گزینه Select automatically را بزنید.

با این کار گوشی شما سعی می کند سیگنال قوی تری را بیابد؛ در صورتی که گوشی اشکال سخت افزاری نداشته باشد، به احتمال زیاد با این کار مشکل آنتن دهی برطرف خواهد شد.

آپدیت کردن سیستم عامل گوشی

گاهی اوقات علت اصلی قطع شدن آنتن موبایل سامسونگ عدم آپدیت بودن سیستم عامل است. برای حل این مشکل، بهتر است آخرین آپدیت را دانلود کرده و بر روی گوشی نصب نمایید.

بازگشت به کارخانه یا همان ریست فکتوری

به عنوان آخرین راه حل به شما پیشنهاد می شود برای حل مشکل آنتن دهی، گوشی خود را ریست فکتوری کنید. در این حالت تمامی اطلاعات شما پاک می شود و توصیه می شود که از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

در صورتی که با بازگشت به کارخانه هم مشکل آنتن دهی برطرف نشد، به احتمال زیاد عدم آنتن دهی  به علت مشکلات سخت افزاری ایجاد شده است؛ پس توصیه می شود گوشی خود را به متخصص مربوطه نشان دهید.

رجیستری گوشی

آیا گوشی شما رجیستر شده است؟ اگر گوشیتان را جدیدا خریدید باید توجه داشته باشید که گوشی تان رجیستر شده است یا نه

اگر برای حل مشکلات موبایل علت قطع شدن آنتن موبایل سامسونگ نیاز به راهنمایی و اطلاعات بیشتری دارید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و اطلاعات و راهنمایی های بیشتر را از آن ها بخواهید.

  • چگونه گوشی را ریست فکتوری کنیم؟
  • چگونه از اطلاعات خود بکاپ بگیریم؟
  • برای تعمیر مشکلات سخت افزاری گوشی موبایل به کجا مراجعه کنیم؟
  • چگونه سیستم عامل گوشی را آپدیت کنیم؟

11 دیدگاه دربارهٔ «علت قطع شدن آنتن موبایل سامسونگ چیست و چه کار باید کرد؟»

  1. سلام گوشی من سامسونگ j7core هست شارژ باتری ان تمام شذه بود وقتی دوباره شارژ شد گوشی را روشن کردم جفت سیم کارتهای ان انتن دهی نداشت

  2. سلام
    من گوشیم j3 2016 هستش اصلا انتن نداره با هر سیمکارتی هر جا همه ی کار هایی رو که توی سایت گفتید انجام دادم ولی آنتنش بر نگشت

  3. باسلام
    من گوشی a12 هس
    ۲ روز پیش تنظیمات کارخانه زدم از اون روز آنتن گوشی هی میره ۵ دقیقه دیه میاد بازم هی میره …
    میشه راهنمایی کنید 🙏

  4. سلام گوشیم جی ۵پریم هست وقتی دونت فرجی میزارم پیام چت اینترنت مشکل نداره فقط نمیتونم زنگ بزنم یازنگ نمیخوره رو نت تری جی کلا انتن میپره فقط رونت ساده میشه زنگ بزنم خواستم ببینم ایامشکل سخت افزاری داردیانرم افزاری چندبارهم فلشش کردم

  5. سلام گوشیم جی ۵پریم هست وقتی دونت فرجی میزارم پیام چت اینترنت مشکل نداره فقط نمیتونم زنگ بزنم یازنگ نمیخوره رو نت تری جی کلا انتن میپره فقط رونت ساده میشه زنگ بزنم خواستم ببینم ایامشکل سخت افزاری داردیانرم افزاری چندبارهم فلشش کردم

  6. سلام
    من الان چند روزه که آنتن تیلیفونم قطعه . اول که تیلیفونم را روشن می کنم نوشته میشه اتصال شبکه وجود ندارد .بعدا آنتن میاد ولی زنگ زده یا اینترنت فعال نمی تونم . حالا آیا بغیر از تبدیل آی سی آنتن دیگه راه چاره نداره ¿

  7. سلام وقت بخیر
    از دیروز آنتن گوشیم رفته و مشکلش برطرف نشده سیم کارتو چند باری تعویض کردم و داخل گوشی گذاشتم حالت هواپیما رو فعال و غیر فعال کردم اما مشکل گوشی برطرف نشد
    لطفا راهنماییم کنید با تشکر.

  8. سلام گوشی من چند وقتی هست ک وقتی خاموش میکنی میخوای روشن کنی دیگ آنتنش نمیاره باید کلی خاموش روشن و ری استارت کنی تا شاید درست بشه چیکار کنم مشکل چیه 🤔جای سیم کارت درسته حالت پرواز هم روشن خاموش کردم سیم کارت هم غیر فعال و بعدش فعال کردم درست نمیشه تنظیمات سیم کارت و شبکه هم بازنشانی کردم ولی درست نمیشه

  9. سلام
    گوشی من چند روزی خودبخود خاموش روشن میشد
    بعد چند روز به کل خاموش شد
    گفتن مشکل از هاردشه
    بعد از تعویض هارد ، دیگه آنتنش رفت
    طرف گفت سریالش نمیخونه و از این حرفا
    چکار کنم ؟

  10. سلام گوشی سامسونگ ساده مدل B310E که ایراد آنتن دارد بعضی وقتهای کل آنتن هردوسیم قطع میشه تاچندساعت طول می‌کشه خاموش روشن کردن هم همین طور هست مدت زمان زیادی طول می‌کشه شبکه آنتن دهی بیاد لطفاً راهنمای بفرمایید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه می خوانیم...

برای دریافت مشاوره فرم زیر را پر کنید

پیمایش به بالا