جستجو

آیا مک بوک برای بازی مناسب است ؟

صنعت گیم و بازی های ویدئویی از گذشته تا به امروز یکی از حوزه های پرطرفدار سرگرمی محسوب می شود، و افراد بسیاری در سرتاسر دنیا طرفدار بازی های ویدئویی هستند و می خواهیم در این مقاله به پاسخ سوال ” آیا مک بوک برای بازی مناسب است ” بپردازیم.

تعداد زیادی از هموطنان نیز فارغ از جنسیت و سن علاقمند به بازی هستند و می توان گفت در کشور ما نیز تعداد گیمرها کم نیست. از این رو بهتر است در مورد سیستم مورد نیاز برای بازی این دسته از افراد، صحبت شود و به بررسی سیستم گیمینگ پرداخته شود.

در این مقاله سعی شده به مزایا و معایب مک بوک برای بازی پرداخته شود و اطلاعات لازم در این حوزه در اختیار طرفداران گیم و بازی های ویدئویی قرار بگیرد.


بیشتر بخوانید: بهترین کارت گرافیک برای بازی


آیا مک بوک برای بازی مناسب است ؟

 آن دسته از افرادی که بازی اولویت آن هاست، بهتر است بدانند به طور کلی برای بازی کردن، سیستم های ویندوزی بهتر از مک بوک ها هستند و اگر بازی کردن اولویت آن هاست و به قصد بازی میخواهند سیستم جدیدی را تهیه کنند، بهتر است از بین مدل های سیستم های ویندوز، مدل مناسب که سخت افزاری مطلوب برای بازی دارد را تهیه کنند.

این صحبت به این معنی نیست که مک بوک ها کیفیتی مطلوبی ندارند؛ همه ما میدانیم که لپتاپ های شرکت اپل جزء بهترین لپتاپ ها هستند اما با توجه به نیازهای سخت افزاری بازی ها، بهتر است برای بازی کردن سیستم ویندوزی را انتخاب کنید.

اما اگر شما گیمر نیستید و تمایل دارید در کنار دیگر کارها به عنوان سرگرمی بازی هم بکنید، لپتاپ های اپل می توانند انتخاب مطلوبی برای شما باشند.

چرا مک بوک برای بازی چندان مناسب نیست؟

همه ما میدانیم که برای اجرای بازی ها، نیازمند سیستمی با کارت گرافیک قوی هستیم تا بتوانیم بدون کندی سرعت بازی را اجرا کنیم.

با این که پروسه اجرای بازی در بسیاری از مک بوک ها قابل قبول است، و هرکدام کارت گرافیک اختصاصی مربوط به خود را دارند، با این حال این سیستم ها قادر به اجرای تعداد زیادی بازی نیستند و از طرفی مک بوک ها لپتاپ های گران قیمت تری نسبت به سیستم های ویندوزی هستند و انتخاب آن ها برای بازی مناسب نیست.

شما می توانید با هزینه کمتری نسبت به مک بوک، سیستم ویندوزی مناسبی برای بازی تهیه کنید.

از این مک بوک ها برای بازی دوری کنید

مسلما عملکرد گرافیک به نوع بازی بستگی دارد. به عنوان مثال اگر شما قصد انجام بازی های سه بعدی سریع مانند fortnite  را دارید، بهتر از از خرید مک بوک هایی که دارای Intel HD Graphics یا Intel Iris معمولی هستند، خود داری کنید.

این سیستم ها در انجام بازی هایی مانند فورت نایت و … شما را نا امید خواهند کرد.

مک بوک هایی که این نوع کارت های گرافیک را دارند، قادر به اجرای چنین بازی های به اصطلاح سنگینی نیستند و وقتی تعداد زیادی شخصیت در بازی وارد می شوند و حرکت می کنند، نرخ فریم به شدت کاهش پیدا می کند؛ به طوری که فرد قادر به بازی نخواهد بود.

با توجه به این موضوع، بهتر است برای بازی کردن سراغ مک بوک های زیر نروید:

  • Mac mini
  • MacBook (discontinued in 2019)
  • MacBook Air
  • Non-Retina 21.5in iMac
  • ۱۳in MacBook Pro

 


پیشنهاد سلام تک: حل مشکل شناسایی نشدن کارت گرافیک توسط بازی


کدام مک بوک ها برای بازی پیشنهاد می شوند؟

چندی پیش تعدادی از مدل های مک بوک را که برای بازی مناسب نبودند، رد کردیم؛ حال نوبت به معرفی مک بوک هایی می رسد که برای بازی مناسب هستند و می توانید آخرین بازی های سه بعدی را روی آن ها اجرا کنید:

  • ۱۶in MacBook Pro
  • Retina 21.5in iMac
  • Any 27in iMac
  • iMac Pro (اگر توانایی خرید آن را دارید)

به طور کلی به توجه به قیمت Mac Pro  بهتر است این گزینه را از بین گزینه های مطلوب حذف کنید؛ قیمت این لپتاپ حدودا از ۵ هزار یورو شروع می شود.

کدام مک بوک ها دارای بهترین صفحه نمایش برای بازی هستند؟

بسیاری از مانیتور های اپل دارای نمایشگرهای با وضوح بالای رتینا هستند (High-resolution Retina display)؛ و به همین دلیل برای اجرای بازی ها عالی به نظر می رسند.

با این حال یک نمایشگر Retina به قدرت زیادی برای هدایت پیکسل ها احتیاج دارد، از این رو شما به یک GPU نیاز دارید تا عملکرد سه بعدی خوبی را ارائه دهد.

در مدل های امروزی مک بوک ها ۱۶in MacBook Pro, 27in iMac و iMac Pro کارت های گرافیکی قدرتمندی دارند و می توانند نمایشگر های Retina را به خوبی هدایت کرده و بازی های سه بعدی را با کیفیتی مطلوب اجرا کنند.

اگر برای سوال ” آیا مک بوک برای بازی مناسب است ” نیاز به اطلاعات و راهنمایی های بیشتری دارید می توانید با کارشناسان ما در سلام تک تماس بگیرید و اطلاعات بیشتر در این زمینه را از آن ها بخواهید.

  • کدام مک بوک ها برای بازی و کارهای گرافیکی مناسب است؟
  • آیا مک بوک برای بازی کال اف دیوتی مناسب است؟
  • آیا مک بوک برای بازی های ویدئویی سنگین و استریم کردن مناسب است؟
  • بهترین لپتاپ گیمینگ اپل کدام است؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه می خوانیم...

برای دریافت مشاوره فرم زیر را پر کنید

پیمایش به بالا